مسئول اجرایی ستاد اربعین شهرستان تایباد گفت: پیش‌بینی می‌شود روزانه حدود ۳ هزار نفر از مرز دوغارون وارد کشور شده و به همایش بزرگ اربعین حسینی(ع) در عراق بپیوندند.

ورود روزانه ۳هزار نفر ازمرز دوغارون برای شرکت در پیاده‌روی اربعین

به گزارش قدس آنلاین، شهرستان تایباد آماده میزبانی از حدود ۵۰ هزار زائر افغانستانی سرور و سالار شهیدان(ع) می‌شود که از امروز ۱۵مهرماه رسما وارد نقطه صفر مرزی دوغارون می‌شوند تا از این منطقه به زیارت علی بن موسی الرضا(ع) و سپس به نجف اشرف و کربلای معلی مشرف شوند.

در این بین سازمان‌های مردم نهاد شهرستان تایباد، دستگاه‌های اجرای و آستان قدس رضوی شبانه روز در حال تلاش برای ایجاد موکبی به نام امام رضا(ع) در پایانه مرزی دوغارون هستند.

عملیات اجرایی این موکب با حضور دستگاه‌های اجرایی شهرستان نظیر شهرداری تایباد در حال انجام است و از فردا با استقرار تیم‌های خدماتی، بهداشتی، امدادی و فرهنگی رسما آغاز به کار خواهد نمود.

علی فخاری، مسئول اجرایی ستاد اربعین شهرستان تایباد در محل گمرک دوغارون اظهار کرد: عملیات فضاسازی موکب امام رضا(ع) از دو روز گذشته آغاز شده است و هم اکنون در حال انجام می‌باشد. با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، امسال انبار، نانوایی و آشپزخانه مرکزی در محل گمرک دوغارون مستقر خواهد شد تا بتوانیم خدمات بهتری به زائران حضرت امام حسین(ع) ارائه دهیم.

وی افزود: برای ارائه خدمات فرهنگی، غرفه‌هایی در این خصوص ایجاد شده است و همچنین پیش‌بینی غرفه‌های آرایشگاه و خیاطی نیز شده است که در صورت تأمین نیرو آغاز به کار خواهد کرد.

فخاری با بیان اینکه فضایی برای بهداری تدارک دیده شده است، اظهار داشت: هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان شهرستان تایباد آماده ارائه خدمات مناسب به زائران اربعین حسینی(ع) هستند.

مسئول اجرایی ستاد اربعین شهرستان تایباد تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود روزانه حدود سه هزار نفر از این مرز وارد کشور شده و جهت پیوستن به همایش بزرگ اربعین حسینی(ع) به مرزهای غربی کشور عزیمت کنند.

همچنین عباس تقی پور، جانشین دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان رضوی اظهار کرد: به همت دستگاه‌های اجرایی، نیروی نظامی و انتظامی و هیئت‌های مذهبی شهرستان تایباد و به همت آستان قدس رضوی با لطف و مهربانی امام‌رضا(ع) بنا داریم موکب امام رضا(ع) در گمرک دوغارون تایباد، بر پا کنیم تا از همه عزیزان افغانستانی که وارد مرز دوغارون می‌شوند، پذیرایی شایسته‌ای انجام شود.

وی در خصوص خدماتی که آستان قدس رضوی در این ایام در مرز دوغارون انجام می دهد، ابراز کرد: همه برنامه‌ریزی‌ها از داربست موکب تا تمامی اقلام پذیرایی شامل صبحانه، ناهار و میان وعده انجام شده است که توسط آستان قدس رضوی به مهمانان امام رضا(ع) و زائران اربعین حسینی(ع) ارائه می‌شود. شروع به کار موکب و ارائه خدمات از دوشنبه ۱۵ مهرماه آغاز و به مدت ۲۰ روز، تا آخر صفر در مرز دوغارون صورت خواهد گرفت.

تقی پور افزود: در حوزه  فرهنگی، بسته‌های متبرک شامل نمک، نبات، عطر و اسپند و همچنین مقادیر قابل توجهی کفش و لباس برای زائران افغانستانی تدارک دیده شده است. در بخش کودکان و نوجوانان نیز بسته‌های زیارتی، پیشانی بند و بازوبند تهیه شده است که تحویل زائران خواهد شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.