نماینده مردم تبریز با اشاره به انتقاد شدید رئیس مجلس از عدم حضور وزرا در جلسه غیرعلنی بررسی وضعیت یارانه‌ها، گفت: آقای لاریجانی این عدم حضور را بی‌ادبی خواند.

لاریجانی: عدم حضور وزرا در جلسه غیرعلنی مجلس بی‌ادبی بود

قدس آنلاین: احمد علیرضا بیگی در خصوص جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی گفت: آقای لاریجانی با برگزاری این جلسه غیر علنی قصد داشت نمایشی را برگزار کند که کسری بودجه را از محل افزایش قیمت بنزین و حامل های انرژی جبران نماید که مورد مخالفت نمایندگان قرار گرفت.

وی افزود: روسای کمیسیون ها در این جلسه صحبت کردند و نظرات کارشناسی خود را ارائه دادند اما از دولت هیچ کدام در جلسه حضور نیافتند و قوه مجریه با این موضوع با سردی برخورد کرد. به نوعی آقای لاریجانی تلاش داشت رضایت نمایندگان برای افزایش حامل های انرژی بدون پرداخت یارانه نقدی  یا حمایت از اقشار ضعیف را بگیرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس  با انتقاد شدید از عدم حضور وزرا در جلسه امروز تصریح کرد: آقای لاریجانی در واکنش به عدم حضور وزرا در جلسه اعلام کرد باید برای حل این مشکل و اجرای این طرح وفاق ملی وجود داشته باشد عدم حضور وزرا، بی ادبی بود.

۱۳۹۰ میلیارد تومان یارانه پنهان و آشکار وجود دارد

علیرضا بیگی اظهار داشت: آقای مصری نایب رئیس مجلس از سوی هیئت رئیسه  موظف شده بود که گزارشی در مورد یارانه های پنهان و پیدا در اقتصاد کشور را ارائه دهد. طبق گزارش آقای مصری ۱۳۹۰ میلیارد تومان یارانه پنهان و آشکار در اقتصاد کشور وجود دارد. پیشنهاد او این بود که با روند تدریجی این یارانه ها حذف شود. علاوه بر این پیش بینی هایی که در هر مرحله با حذف یارانه ها چه اتفاقاتی می افتد را ارائه داده است.

وی با بیان اینکه این بحث ناپخته و نارس است، گفت: اینکه صرفا برای کسر بودجه دولت بحث حذف یارانه های پنهان و آشکار و بحث حامل های انرژی مطرح شود، اشتباه است. باید بسته کامل اقتصادی که همان قانون هدفمندی یارانه ها است اجرایی شود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی مصرف حامل های انرژی در کشور قابل دفاع نیست و منابع کشور اصلاح می شود اما در شرایطی این پیشنهاد ارائه شده که دولت از لحاظ مقبولیت ومحبوبیت در افکار عمومی در پائین ترین سطح است به همین جهت امکان اجرای این طرح وجود ندارد.

علیرضا بیگی تصریح کرد: اجرای این طرح آدم خودش را می طلبد که به این موضوع اشراف داشته باشد و مورد اعتماد مردم باشد. باید برای هدف مند کردن یارانه ها عزم ملی ایجاد شود اما با برخورد سرد دولت مشخص شد که عزم ملی در این خصوص وجود ندارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.