نخستین قطار ویژه اربعین امروز دوشنبه ۱۵ مهرماه با بدرقه رسمی مدیران استانی، ایستگاه راه آهن مشهد را به مقصد کرمانشاه ترک کرد.

نخستین قطار ویژه اربعین مشهد را به مقصد کرمانشاه ترک کرد

به گزارش قدس آنلاین، با آغاز طرح ویژه انتقال زائران اربعین، از امروز دوشنبه قطارهای مسافربری فوق العاده از مشهد به شهرهای کرمانشاه، همدان و اهواز مسافران متقاضی برای حضور در راهپیمایی اربعین را در این مسیرها جا به جا می کنند.

مدیرکل راه آهن خراسان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد قطار برای روزهای ۱۵ تا ۳۰ مهرماه کنونی برنامه ریزی شده است و پیش فروش بلیت آنها نیز از روز سوم مهرماه در تمامی آژانس‌های مسافربری و مراکز و درگاه‌های اینترنتی مجاز آغاز شده بود.

مصطفی نصیری ورگ افزود: در بازه زمانی یاد شده در مجموع ۱۶۶ رام قطار عادی و فوق العاده  ۸۱ هزار و ۴۰۰ مسافر را در سه مسیر ریلی به غرب کشور جا به جا می کنند که از این تعداد ۱۶ رام قطار فوق العاده در مسیر اهواز، ۴۰ رام در مسیر کرمانشاه و ۱۴ رام نیز در مسیر همدان فعال شده است.  

وی ادامه داد: مطابق سال‌های گذشته تمهیداتی برای مسیر ریلی مشهد - اهواز جهت دسترسی آسان مسافران راهپیمایی اربعین به مرز شلمچه در نظر گرفته شده است.

از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی کشور هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن معادل ۱۴ درصد در خراسان رضوی قرار دارد و تراکم ریل در این استان نسبت به مساحت آن دو برابر میانگین کشوری است و سالانه به واسطه وجود بارگاه منور رضوی در مشهد بیش از ۴۰ درصد قطارهای مسافربری ایران به مشهد رفت و آمد می کنند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.