مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی از آغاز به کار طرح آموزش‌های دوگانه فنی و حرفه‌ای برای نخستین بار خبر داد.

طرح آموزش‌های دوگانه فنی و حرفه‌ای برای نخستین بار کلید خورد

به گزارش قدس آنلاین ، افشین رحیمی گل‌خندان ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گناباد در  محل مرکز  آموزش دیزل شرق کشور اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای برای مردم ناشناخته و نسبت به سایر نظام‌های آموزشی کشور کمتر شناخته شده که سعی داریم با برنامه‌های متنوع، فنی و حرفه‌ای را به مردم معرفی کنیم.

وی ادامه داد: متولی امر مهارت‌آموزی در کشور هستیم و کسی در تاثیر فنی و حرفه‌ای در بهبود فضای کسب و کار شک ندارد و قبلا اگر شرط برای کار مدرک بود، امروز مهارت‌آموزی است. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی بیان کرد: قبلا جامعه هدف ما افرادی دارای مدرک پایین بودند اما امروز افراد دارای مدارک بالا هستند و 16 سال در نظام آموزش عمومی کشور طی کرده ولی نتوانسته کاری انجام بدهد ولی حالا برای کسب مهارت به مرکز می‌آید و این مهارت آموزی می‌تواند همزمان با تحصیل انجام شود.

رحیمی گل خندان با اشاره به ماموریت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای سه اصل را دنبال می‌کند که اول به دنبال بروزرسانی آموزش‌ها بوده که این بخش در تمامی نظام‌های آموزشی وجود دارد، اصل دوم ارتباط این آموزش‌ها با بازار کار است زیرا آموزشی که بدهیم باید در بازار به آن نیاز باشد، اصل سوم عدالت در دسترسی به آموزش‌ها است،17 گروه هدف داریم که هیچ نظامی در کشور به این شکل نیست مانند آموزش در زندان برای زندانیان که انجام می‌شود.

وی افزود: آموزش برای روستائیان و عشایر در حال انجام می باشد تا حاشیه نشینی در شهرها نداشته باشیم و اگر درآمد را در روستاها تقویت کنیم آنها را در روستا ماندگار می‌کند و اگر آموزش درست داده شود این مهم انجام می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی تصرسح کرد: آموزش ها را در دانشگاه ها شروع کرده ایم تا همزمان با فارغ التحصیلی یک فرد مهارت نیز داشته باشد ، در حوزه های دیگری نیز شروع به آموزش کرده ایم.

رحیمی گل خندان گفت: همه باید تلاش کنیم از طریق مهارت آموزی مردم را با سمت اشتغال بفرستیم با بیش از 70 سازمان و دستگاه اجرایی تفاهم نامه داریم مانند پادگان ها و بهزیستی برای توانمند سازی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی اظهار داشت: جذب خیرین فنی و حرفه‌ای را شروع کرده‌ایم و برخی خیرین می‌توانند در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای حتی به هزینه آموزش گروهی یا ساخت بناهایی باشد و در حوزه وقف در آموزش و فنی و حرفه‌ای شروع شده و کاشمر در این حوزه اقدامات خوبی داشته است.

رحیمی گل خندان افزود: در خراسان رضوی برای اولین بار و به صورت پایلوت در گناباد طرح آموزش دوگانه در حال انجام است که در این طرح دانش آموز همزمان با آموزش دروس تئوری در مراکز فنی و حرفه ای و در بازار دوره‌های آموزشی می ببینند.

تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.