نیروهای دریایی و هوایی عربستان و بحرین در مانورهایی تحت عنوان "جسر ۲۰" و "امواج -۴" به شکل همزمان تمرین های نظامی خود را از روز یکشنبه (دیروز) در آب های خلیج فارس آغاز کردند.

رزمایش عربستان و بحرین در آب های خلیج فارس

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، خبرگزاری رسمی عربستان روز دوشنبه با اعلام این خبر اعلام کرد که هدف از این رزمایش ها مقابله با اقدامات علیه تاسیسات نفتی، حفاظت از آب های منطقه ای، افزایش همکاری و تبادل تجربیات بین نیروهای مسلح دو کشور است.

این رزمایش ها در پی آن صورت می گیرد که جنبش انصار الله یمن در ۲۳ شهریور ماه تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را با ۱۰ فروند پهپاد مورد هدف قرار داد.

پس از این حمله "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن با پذیرفتن مسؤولیت آن در بیانیه ای هشدار داد: در صورتی که عربستان به تجاوز و محاصره خاک یمن ادامه دهد، اهداف و رشته عملیات‌ بعدی یمنی‌ها روز به روز گسترده تر و دردناک تر خواهد بود؛ تا جایی که ریاض چاره ای جز توقف تجاوزهای خود نداشته باشد.

یمن از ۶ فروردین ۱۳۹۴ مورد حمله عربستان و کشورهای عضو ائتلاف تشکیل شده از سوی ریاض برای این حمله قرار دارد و در این مدت هزاران یمنی شهید و یا زخمی شده اند.

به گزارش ایرنا، پادشاهی بحرین که ساختار سیاسی و حکومتی آن بر پایه سیاست‌های دولت استعمارگر انگلیس شکل گرفته، چند سالی است که به هر شکل تلاش می‌کند تا خود را در منطقه خلیج فارس و صحنه بین الملل مطرح کند و این روزها نقش عروسک‌ خیمه شب بازی آمریکا، انگلیس، ریاض و ابوظبی را بازی می‌کند.

میزبانی برگزاری نشست اقتصادی معامله قرن مرتبط با مذاکرات موسوم به صلح خاورمیانه (چهارم و پنجم تیرماه ۱۳۹۸) از جمله این تلاش ها بود.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون شاهد موج اعتراض های مردمی است که خواستار اصلاحات سیاسی در این کشور هستند.

به گفته فعالان بحرینی، شمار زیادی از شخصیت ها و رهبران گروه های مخالف، پزشکان، معلمان، دانش آموزان و کارمندان بخش عمومی در زندان های بحرین شکنجه شده اند.

رژیم آل خلیفه با حمایت دولت های غربی از جمله انگلیس و با کمک نظامیان عربستان و مأموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره در بحرین مستقر شده اند، اعتراض های مسالمت آمیز مردمی این کشور را با شدیدترین شکل سرکوب می کند.

منبع: العالم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.