مدیرکل ثبت احوال استان خراسان رضوی گفت: اگرچه مقرر شده است که تاپایان سال جاری کارت ملی هوشمند همه افرادی که در خواست داده اند تحویل داده شود اما به طور مطمئن نمی توان نسبت به این موضوع قولی ارائه کرد.

 برای تحویل کارت ملی هوشمند هیچ زمانی مشخص نیست/زائران اربعین رسید کارت ملی هوشمند را همراه داشته باشند

سید حسین نیری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: اگرچه مقرر شده است که تاپایان سال جاری کارت ملی هوشمند همه افرادی که در خواست داده اند تحویل داده شود اما به طور مطمئن نمی توان نسبت به این موضوع قولی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه تاخیر در چاپ وجود دارد و نمی توان آن را کتمان کرد، افزود: علت این موضوع کمبود کارت است ، زیرا این کارت ها به صورت متمرکز در تهران برای کل کشور صادر می شود، از این رو تامینی که برای کارت خام باید صورت بگیرد در حد مورد نیاز انجام نشده ، البته سازمان پیگیر این موضوع است که بتواند این امکان را فراهم کند .

نیری ادامه داد: در حال حاضر اولویت انتشار کارت ها با کارت اولی ها و سپس  کارت های المثنی است  و تعویض کارت ها نیز در مرحله سوم قرار دارد که دلیل آن این است که برای کارت های ملی قدیمی که تا خردادماه اعتبار داشتند  راهکاری ارائه شد و از آن تاریخ افرادی که برای دریافت کارت ملی هوشمند درخواست ارائه کنند فرم رسیدی به همراه شماره پیگیری به آنها داده می شود که از طریق این فرم و شناسنامه به هر مرجع اداری مراجعه کنند به عنوان کارت ملی هوشمند تلقی خواهد شد .

وی بیان داشت: کل واجدین کارت ملی هوشمند در خراسان رضوی که دارای ۱۵سال و یا بالاتر هستند،  ۴۷۷۱۸۷۲نفر هستند که از این تعداد تا اول مهر سال جاری ۴۰۰۹۴۷۶نفر برای دریافت این کارت درخواست ارائه کرده اند که ۸۴درصد جمعیت واجد شرایط استان را در برمی گیرد و  از این تعداد تاکنون ۳۱۵۶۰۴۹کارت تحویل داده شده است که ۷۸.۸درصد افراد درخواست داده شده و ۶۶درصد کل جمعیت استان را شامل می شود.

وی اظهار کرد: از طرفی حدود ۴۷هزار کارت ملی هوشمند آماده تحویل در دفاتر پست و پیشخوان  استان خراسان رضوی وجود دارد که صاحبان آنها هنوز برای تحویل مراجعه نکرده اند و ۸۰۶هزار کارت نیز در مرحله انتشار وجود دارد که  ممکن است یا هنوز فرایند آنها در استان به پایان نرسیده و به تهران ارسال نشده اند، یا اینکه در مرحله چاپ هستند و یا اینکه از تهران ارسال شده و آماده توزیع هستند .

مدیرکل ثبت احوال استان خراسان رضوی بیان کرد: مشکل اساسی در انتشار کارت ملی هوشمند، تامین کارت خام برای انتشار است که به خاطر بومی سازی کارت و تامین هزینه ها فرایند زمانی آن طولانی شد.

وی بابیان اینکه زائران اربعین که برای دریافت کارت ملی هوشمند مراجعه ولی  هنوزآن را  دریافت نکرده اند، رسید درخواست خود را در این سفر برای ارائه در موارد مختلف به همراه داشته باشند، افزود: از طرفی پروسه کارت ملی هوشمند به پایان نمی رسد و به تدریج افرادی که به سن ۱۵سال برسند برای دریافت این کارت باید درخواست های خود را ارائه کنند.

نیری افزود: همچنین در طول شش ماهه ابتدایی سال جاری ۶۰۱۵۶ولادت در استان خراسان رضوی ثبت شده است که ۳۰۹۸۵پسر و ۲۹۱۷۱دختر می باشند که نسبت ولادت  ۱۰۶پسر به ۱۰۰دختر است.

وی ادامه داد:از طرفی  در این مدت ۱۴۰۱۵وفات  در استان نیز به ثبت رسیده است که ۷۸۷۴مرد و ۶۱۴۱زن و  نسبت فوت ۱۲۸مرد به ۱۰۰زن می باشد.  

    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.