وزیر کشور عراق با حضور در مرز بین المللی شلمچه در استان خوزستان از وضعیت تردد زائران ایرانی و اتباع خارجی اربعین از این گذرگاه مرزی بازدید کرد.

وزیر کشور عراق از مرز شلمچه دیدن کرد

به گزار گروه بین الملل قدس آنلاین، یاسین الیاسری به همراه احمد سیاهپوش سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره روز دوشنبه برای اطلاع از آخرین وضعیت تردد زائران ایرانی به سمت عراق از زیر ساخت های مرز شلمچه دیدن کرد.

وزیر کشور عراق در بازدید از مرز روند تردد زائران در شلمچه را رضایت بخش توصیف کرد و افزود:شرایط و امکانات مناسبی در این گذرگاه مرزی در بخش عراق و ایران برای عبور آسان زائران اربعین تدارک دیده شده است.

الیاسری افزود:دولت عراق هم امکانات خود را برای تامین امنیت زائران و برگزاری با شکوه اربعین حسینی به کار بسته است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر نیز به ایرنا گفته که در دیدار با وزیر کشور عراق در خصوص تسهیل در عبور اتباع خارجی همچنین کامیون های حامل تجهیزات مورد نیاز موکب رایزنی شد.

کوروش مودت اظهار داشت:برای تسهیل در عبور کامیون های حامل تجهیزات موکب ها به عراق نیاز است گذرگاه دوم شلمچه به صورت ۲۴ ساعته فعالیت کند و در این خصوص با وزیر کشور عراق رایزنی لازم انجام شد تا لوازم مورد نیاز موکب ها به سرعت به عراق ارسال شود.

وی زائران پاکستانی به دلیل نوع گذرنامه برای ورود به عراق با مشکل مواجه هستند که در این خصوص نیز با وزیر کشور عراق گفت و گو شد.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

حرکت زائران اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان شتاب گرفته است.

منبع: العالم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.