شهرک تخصصی ازدواج برای اولین بار در سطح کشور، در مشهد با هدف ایجاد بسترهای ازدواج آسان و پایدار با کادری جوان و با انگیزه راه اندازی شد.

حل مشکلات ازدواج جوانان به دست جوانان/ راه اندازی شهرک تخصصی ازدواج در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، پویا شکر ریز مدیر شهرک تخصصی ازدواج مشهد گفت: مجموعه شهرک تخصصی ازدواج پس از ۲ سال تحقیقات مفصل و میدانی و آسیب شناسی توسط تیم کارشناسان جوان و نخبه در این زمینه راه اندازی شده است.
او با بیان اینکه طبق آمار وزارت ورزش و جوانان، مشهد بالاترین آمار ازدواج و متاسفانه بالاترین تعداد طلاق را داراست، ادامه داد: تیم ما پس از آسیب شناسی در این حوزه به این نتیجه رسید که باید علاوه بر تسهیل شرایط مالی ازدواج، پشتیبانی‌های دیگری اعم از مشاوره‌های روانشناسی، حقوقی و مسائل این چنینی از زوجین داشته باشیم و در مراحل مختلف در آغاز زندگی مشترک همراهی شان کنیم.
مدیر شهرک تخصصی ازدواج با اشاره به فراموش شدن ماهیت اصلی ازدواج، گفت: متاسفانه در خانواده‌های امروز، روی مهارت‌های زوجین برای ورود به زندگی مشترک، کار و سرمایه گذاری نمی‌شود و خانواده‌ها بیشتر سرگرم دغدغه‌های دیگری از قبیل کیفیت برگزاری مراسم و تجملات مربوط به آن هستند، ما سعی کردیم در این مجموعه با تیم‌های مشاوره‌ای مجرب، در حد توان به حل این مشکل بپردازیم.
شکر ریز افزود: یکی دیگر از مشکلات جوانان در ابتدای راه مشترکشان، هزینه‌های سنگین و گاه غیر ضروری مراسم عروسی است، معمولا خدمات دهنده‌هایی که زمینه برگزاری مراسم‌ها فعالیت می‌کنند، هزینه‌های بالایی را به زوجین تحمیل می‌کنند و ما در این شهرک با خدمات دهنده‌هایی همکاری می‌کنیم که کف قیمت‌های آن‌ها برای قشر متوسط جامعه به راحتی قابل پرداخت باشد و موارد غیر ضروری و هزینه بردار به زوجین تحمیل نشود.
او با اشاره به نظارت کامل بر عملکرد غرفه‌ها و قرار دادهای شان تصریح کرد: ما در شهرک تخصصی ازدواج با حدود ۱۲ صنف مختلف که با معقوله ازدواج در ارتباط اند، همکاری می‌کنیم و خدماتی از جمله تالار، سالن‌های زیبایی، آتلیه عکاسی، رستوران ها، خدمات مسافرتی و گردشگری، تسهیلات بانکی، مشاوره روانشناسی و حقوقی، بیمه مهریه، کاریابی و مواردی از این دست به زوجین ارائه می‌دهیم.
نمایشگاه دائمی شهرک تخصصی ازدواج در مجتمع اطلس مشهد به زوج‌های جوان خدمات ارائه می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.