مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: طبق آخرین امار حدود ۲۱کلاس درس در مقطع ابتدایی در استان هنوز معلم ندارند و در متوسطه اول و دوم، فنی حرفه ای و کاردانش نیز حدود ۶هزار ساعت درس هنوز خالی هستند و معلم ندارند .

 ۲۱کلاس درس ابتدایی و ۶هزار ساعت در سایر مقاطع هنوز دارای معلم نیستند/غیبت دانش آموزان و معلمان حاضر در مراسم پیاده روی اربعین موجه محسوب خواهد شد

قاسمعلی خدابنده در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: طبق آخرین امار حدود ۲۱کلاس درس در مقطع ابتدایی در استان هنوز معلم ندارند و در متوسطه اول و دوم، فنی حرفه ای و کاردانش نیز حدود ۶هزار ساعت درس هنوز خالی هستند و معلم ندارند .

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید ،حدود ۳هزار کلاس درس توسط نیروهای حق التدریسی ، پیش دبستانی و سوادآموزی ، ۳هزار کلاس درس توسط نیروهای خرید خدمات آموزشی ، بخشی با حق التدریس شاغلین و بازنشستگان و ۳۵هزار ساعت نیز توسط کادر اجرایی مدارس از جمله معاونان مدارس تدریس می شود  که توجه به این نکته ضروری است که مدیران حق  تدریس ندارند.

خدابنده افزود: معوقات حق التدریسی ها تا پایان دی ماه سال گذشته پرداخت شده است و بهمن و اسفند ماه سال گذشته نیز طی چند روز آینده با تامین منابع پرداخت خواهد شد از این رو تنها ۳ ماهه ابتدایی سال جاری را طلبکار خواهند بود.

خدابنده بیان کرد: طبق اعلام معاون وزیر آموزش و پرورش غیبت معلم ها و دانش آموزانی که در مراسم پیاده روی اربعین حضور پیدا کنند موجه محسوب خواهد شد که اگرچه هنوز دستور العمل کتبی در این زمینه ارائه نشده است اما طبق اعلام این موضوع و رسانه ای شدن آن ، غیبت ها با ارائه مدارک مستند همچون گذرنامه مبنی بر حضور در این مراسم موجه محسوب خواهد شد.

وی ادامه داد: از طرفی از معلم ها انتظار می رود که حضور آنها در این مراسم به گونه ای نباشد که منجر به تعطیلی مدارس شود و از هر مدرسه چند نفرو براساس هماهنگی و همکاری  در صورت تمایل به حضور در این مراسم شرکت کنند تا نبود آنها توسط همکاران دیگر در این مدرسه پوشش داده شود زیرا در صورت حضور همه افراد  شاغل در یک مدرسه ، تعطیلی کلاس های درس رخ خواهد داد که چالش جدی برای آموزش و پرورش محسوب خواهد شد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.