فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور گفت: چهل سال است که امنیت خلیج فارس را حفظ کرده‌ایم و از این‌ به‌ بعد هم با تمام قدرت این کار را انجام می‌دهیم؛ هر تهدید و خطری از سوی دشمن را در هر سطحی که باشد با قدرت پاسخ خواهیم داد.

هشدار صریح فرمانده کل ارتش به دشمن: وارد بازی آزمودن ما نشوید که ضرب شست ایران را خواهید دید

قدس آنلاین:روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی پس از بازدید از یگان‌های پدافند هوایی ارتش و سپاه مستقر در استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: چهل سال است که امنیت خلیج فارس با تلاش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حفظ شده و اگر کشورهای منطقه هم کمک کنند اینجا امن‌ترین منطقه جهان خواهد بود.

سرلشکر موسوی ادامه داد: معمولاً وقتی که کشورهای فرامنطقه‌ای وارد این منطقه می‌شوند ناامنی و تنش را به همراه می‌آورند، اما همان‌گونه که در این ۴۰ سال امنیت اینجا را حفظ کرده‌ایم، وظیفه داریم که از این پس نیز با تمام قدرت این امنیت را برقرار کنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور در پاسخ به میزان آمادگی پدافند کشور هم گفت: در بخش پدافند هوایی ما سخت‌ترین و بدبینانه‌ترین خطری که ممکن است برای کشور ایجاد شود را برای خود بازسازی کرده و متناسب با آن و برای دفاع از مرزها، آسمان، مردم و آرمان های کشور و انقلاب آماده دفاع و پاسداری هستیم.

موسوی با بیان این‌که در تمامی مناطق کشور حضور و اشراف کامل داریم، اضافه کرد: پدافند ارتش و سپاه با هم افزایی روزافزون از تمامی مناطق مهم، حساس و حیاتی کشور صیانت و حفاظت می کنند و افزون بر این، نیروهای مسلح کشور برای دفاع مقتدرانه از مرزهای هوایی، دریایی و زمینی تمهیدات لازم اندیشیده و هیچ خلائی در دفاع از کشور نیست.

او با اشاره به جوان بودن کارکنان پدافند هوایی کشور افزود: کاربران سامانه‌های پدافندی، هم در پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران و هم در پدافند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از جوانان متخصص و متعهد کشورند و از نظر فنی و مهارتی در سطح بسیار بالایی هستند.

امیر موسوی ادامه داد: فرماندهان میانی هم که وظیفه فرماندهی تاکتیکی عملیات‌ها را بر عهده دارند، در ارزیابی‌ها، وظایف خود را به بهترین شکل انجام می‌دهند. با همکاری ارتش و سپاه در بخش پدافند، هم‌اکنون آرایش و آمادگی عملیاتی در بهترین و بالاترین سطح است و به لطف این حضور هوشیارانه و هم‌افزا در نیروهای مسلح، امنیت مطلوب برقرار است و هیچ نگرانی نداریم.

این فرمانده ارشد نظامی تأکید کرد: توان رزمی و آمادگی نظامی، چینش مدبرانه و دقیق تجهیزات راداری و سلاح‌ها و همچنین روحیه و انگیزه نیروها برای دفاع از کشور، سه عنصر مهم بازدارندگی در برابر هر گونه تهدیدی است که الحمدلله در تمامی ارکان به خوبی دیده می‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور در پایان گفت: به یاری خداوند، ایران اسلامی بسیار قدرتمند است و دشمنان ما نیز که گاهی دچار محاسبات غلط می‌شوند، واقعیت قدرتمندی ایران اسلامی را می دانند؛ اگر روزی دشمن با محاسبات غلط وارد بازی آزمودن قدرت ایران شود مطمئناً باز هم ضرب شست جمهوری اسلامی ایران را به آنها نشان خواهیم داد.

سرلشکر صفوی: خون شهدای مدافع حرم راه قدس را باز خواهد کرد

همچنین فارس نوشت:

سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در هفتمین جلسه هماهنگی خاطره گویان نهضت خاطره گویی دفاع مقدس که در محل ستاد فرماندهی کل سپاه که با حضور فرمانده کل سپاه، نماینده ولی فقیه در سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان عالی نیروهای مسلح برگزار شد، با اشاره به فلسفه راه اندازی نهضت خاطره گویی دفاع مقدس، گفت: در اجرای نهضت خاطره گویی دفاع مقدس بیش از یکصد فرمانده  از عزیزان ارتش و سپاه و جهاد سازندگی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که در دفاع مقدس و در سطوح عالی فرماندهی حضور داشتند، مشارکت دارند و از نظر من فرهنگ نهضت خاطره گویی دفاع مقدس که به امر مقام معظم رهبری به اینجانب ابلاغ شده است، بدنبال  اتصال فلسفه نهضت حسینی به فلسفه نهضت جهانی حضرت مهدی (عج) است.

وی افزود: هنر خاطره گویان در آن است که نشان دهند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس محصول نهضت حسینی و شعاعی از آن است و همانگونه که خون شهدای دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد، خون شهدای مظلوم‌ مدافع حرم نیز راه قدس را باز خواهد کرد.

سرلشکر صفوی ادامه داد: حدود سی میلیون نفر از جمعیت کنونی کشور سنی بین ۱۵ تا ۴۰ سال دارند و سالانه حدود ۴۰۰ هزار سرباز به مراکز آموزشی سپاه، ارتش، وزارت دفاع و ناجا می آیند و این جمعیت جوان کشور اتفاقات و معارف دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را بخوبی نمی دانند؛ اگر بتوانیم معارف دفاع مقدس را به این جمعیت جوان منتقل کنیم، بزرگترین خدمت را برای روحیه معنوی و حماسی جوانان و تضمین بنیه دفاعی آینده کشور کرده ایم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: امروز و در ابتدای گام دوم انقلاب اسلامی، وظیفه بزرگی بر عهده ما است که باید آموزه های دفاع مقدس را به جوانان این مرز و بوم منتقل کرده و عطر جهاد و شهادت را در فضای چهل سالگی  دوم انقلاب منتشر کنیم.

وی با اشاره به برکات فلسفه دفاع مقدس و تاثیرات جهانی آن، افزود: با فلسفه نهضت دفاع مقدس می‌توان فلسفه شکست ناپذیری ملت ایران به جهانیان را نشان داد و همانگونه که در دفاع مقدس مکتب مقاومت را ایجاد کردیم و این مکتب به لبنان و سوریه و فلسطین منتقل شد، میتوان این مکتب را علاوه بر جهان اسلام به تمام ملت های آزادیخواه جهان منتقل و انتشار داد و علاوه بر آن در همین فلسفه دفاع مقدس می‌توانیم مقاومت اقتصادی را شکل دهیم و به پیروزی برسیم.

سرلشکر صفوی با اشاره به ظرفیت‌های دفاع مقدس برای نسل آتی انقلاب، اظهار داشت: دستاورد دفاع مقدس تنها شکست یک دشمن خبیث و قداره‌کش نبود، بلکه حاکم شدن تفکر مقاومت و تشکیل هندسه جدید قدرت و زمینه سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی را باید از دستاوردهای آینده دفاع مقدس ملت بزرگ ایران به رهبری ولایت فقیه دانست.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: دفاع مقدس دارای ظرفیتی است که طول و عرض و عمق آن  ناپیدا است ،اگر بتوانیم معارف دفاع مقدس را به نسل بعدی مان منتقل کنیم می توانیم تهدیدات فعلی و آینده پیش روی جمهوری اسلامی ایران را با این فلسفه تبدیل به فرصت کنیم و نه تنها تهدیدات نظامی بلکه انواع تهدیدات فرهنگی، اقتصادی را می توانیم برای یکصد سال آینده تبدیل به فرصت کرده و ملت و کشورمان را بیمه و امنیت ملی مان را تضمین کنیم.

وی با اشاره به مدیرت جنگ و صحنه دفاع مقدس، گفت: جوانان ما باید بدانند جنگ بعنوان یکی از نمادهای تصاعد بحران، چگونه و با چه ابزاری مدیریت شد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چگونه توانست در مدیریت این بحران نقش آفرینی کند و ارتشی که در دوران پیش از انقلاب در وضعیت خاصی بود، چگونه به ارتشی مومن و مقتدر و سرافراز و در خدمت اسلام و ایران و مردم تبدیل شد. ارتشی که در حقیقت با انفاس قدسی حضرت امام خمینی (ره)، ارتش حزب الله و ارتش جند الله شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.