نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کردند که اظهارات مطرح شده از سوی ایالات متحده در مورد عدم مداخله نیروهای آمریکایی در عملیات ترکیه در شمال سوریه، به منزله زدن خنجری از پشت به نیروهای سوریه دموکراتیک بود.

نیروهای سوریه دموکراتیک: آمریکا از پشت به ما خنجر زد

قدس آنلاین: به گزارش الیوم السابع، کینو جبریل، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک در مصاحبه با تلویزیون الحدث گفت: اطمینان بخشی‌هایی از سوی ایالات متحده در مورد عدم اجازه به هیچ گونه عملیات نظامی ترکیه علیه منطقه صورت گرفته بود.

وی ادامه داد: نیروهای سوریه دموکراتیک کاملاً به توافق در مورد مکانیزم امنیتی منطقه مرزی که ایالات متحده ضامن آن بود، پایبند بودند.

جبریل تصریح کرد: اما اظهاراتی که آمریکا امروز مطرح کرد، غافلگیرکننده بود و می‌توان این اظهارات را خنجری از پشت به نیروهای سوریه دموکراتیک به حساب آورد.

ترکیه قصد دارد عملیاتی را در مناطق مرزی شمال سوریه انجام دهد؛ اقدامی که همواره سوریه مخالفت خود را با آن اعلام کرده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه در واکنش به تصمیم ترکیه برای انجام عملیات در مناطق مرزی بین ۲ کشور می‌گویند "برای دفاع از خود در برابر عملیات ترکیه هیچگونه تعللی نخواهیم کرد."

خبرگزاری فرانسه به نقل از نیروهای دموکراتیک سوریه گزارش داد: هرگونه حمله ترکیه به کاهش تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با داعش منتهی خواهد شد.

خروج نیروهای آمریکا از شمال سوریه

اکنون کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید نیروهای آمریکایی در این عملیات شرکت نخواهند کرد.

یک مقام آمریکایی نیز تاکید کرده که نیروهای این کشور از دو پایگاه تل ابیض و راس العین خارج شدند.

در همین حال خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع نیروهای دموکراتیک سوریه گزارش می‌دهد که نیروهای آمریکایی عقب‌نشینی از مناطق مرزی ترکیه و سوریه را آغاز کرده‌اند.

«رجب طیب اردوغان» روز شنبه اعلام کرد که ارتش ترکیه به زودی عملیاتی را در شمال سوریه با هدف آنچه پاکسازی شرق رود فرات از وجود عناصر تروریستی خوانده شده آغاز می‌کند.

در همین حال «مولود چاووش اوغلو» می‌گوید که ترکیه قصد دارد مناطق مرزی خود با سوریه را از وجود «تروریست‌ها» پاک و امنیت خود را تضمین کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.