علی ربیعی، دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور در نشست خبری هفتگی خود با تأکید بر اینکه یکی از سیاست‌های دولت توسعه روابط با همسایگان است، گفت: سفر هفته گذشته رئیس‌جمهور به ارمنستان در همین راستا صورت پذیرفت و این سفر نقش مهمی در همگرایی منطقه‌ای خواهد داشت

آرش‌ خلیل‌خانه/

 علی ربیعی، دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور در نشست خبری هفتگی خود با تأکید بر اینکه یکی از سیاست‌های دولت توسعه روابط با همسایگان است، گفت: سفر هفته گذشته رئیس‌جمهور به ارمنستان در همین راستا صورت پذیرفت و این سفر نقش مهمی در همگرایی منطقه‌ای خواهد داشت.

با اوراسیا از دی‌ماه ٩٤ توافق کردیم و با پنج کشور با بازار ٢٠٠ میلیون نفر به توافق تجارت آزاد دست خواهیم یافت و امیدواریم این توافق به طور کامل منعقد شود و این قرارداد توسط دولت به مجلس ارسال و از ٥ آبان عملیاتی خواهد شد.

براین اساس ٥٠٢ کالا شامل کالاهای ترجیحی خواهد شد. ربیعی خاطرنشان کرد: از ناآرامی در کشورهای منطقه ناراحت می‌شویم و به همین دلیل از اتفاقات کشور عراق نگران هستیم. حوادث تلخی را شاهد بودیم که برخی جان خود را از دست دادند. از همه ملت عراق می‌خواهیم خویشتنداری به خرج دهند. آن‌ها ضمن پیگیری مطالبات باید از سوءاستفاده جلوگیری کنند. اطمینان داریم دولت و ملت عراق از بلوغ برخوردار هستند و راه حل مسئله عراق اتحاد حول محور مرجعیت است و ایران هم آمادگی خود را برای کمک اعلام می‌کند.

وی در رابطه با میزان جدیت جدا شدن بودجه از نفت گفت: در ارتباط با بودجه پیشتر گفتم ما بخش جاری را از نفت جدا خواهیم کرد و می‌خواهیم از مالیات و سایر درآمدها جبران کنیم و نفت در موارد عمرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تحریم برای سیاست‌گذاران برکت دارد. تصمیمی باید اتخاذ کنیم که وجوه اقتصادی و اجتماعی را مدنظر قرار دهد. هنوز تصمیمی به لحاظ متغیرها اتخاذ نشده است. هرتصمیمی با حمایت از دهک‌ها اتخاذ می‌شود.

انتقال فریدون به دانشگاه شهید بهشتی قانونی بوده

ربیعی در خصوص شبهه مدرک حسین فریدون گفت: من در مورد مدرک تحصیلی ایشان مطالعه و ادعاها را تعقیب کردم و دو نفر بر روند طی شده صحه گذاشتند. با آقای غلامی صحبت کردم و آقای فریدون پیش از شروع دولت آقای روحانی در گیلان و در دوره دکترا پذیرفته شدند و به دانشگاه شهید بهشتی منتقل شدند و ریاست وقت دانشگاه فرد سختگیری بوده و آقای فریدون پیش از انقلاب در شانزده سالگی بازداشت و بعد پیروزی انقلاب پس از حضور در کردستان بیش از یک سال اسیر شده و انتقال ایشان قانونی بوده و البته لازم است درباره این موضوع توضیحاتی داده شود.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: رئیس جمهور بارها اعلام کردند هیچ خط قرمزی ندارند و بدون هیچ دخالتی از سوی دولت کارها پیش رفته و برادر رئیس‌جمهور هیچ مزیتی نداشته و البته اجازه دهید در خصوص عکس آن هم اظهارنظر نکنم. روی سخن من با مخالفان دولت است و رسانه‌هایی که تعمیم می‌دهند، اجازه دهیم دادگاه تصمیم بگیرد.

فرافکنی نمی‌کنیم

وی در رابطه با اینکه گفته می‌شود ارزش پول ملی ٤٠ درصد افزایش پیدا کرده است و اتهام دروغگویی به دولت گفت: ما در خصوص ارزش پول ملی صحبت کردیم که حرف درستی است و حرفی از تورم زده نشده است. ما البته در آینده نزدیک نشست‌های تخصصی بین خبرنگاران و وزرا برگزار خواهیم کرد. تلاش ما بهبود زندگی مردم است و قصد فرافکنی نداریم، اما نباید غیرمنصفانه ثبات تورم را با وجود تحریم‌ها نادیده بگیریم. ما به سرعت در شرایط سخت خودمان را پیدا کردیم و ارز را وارد کانال کردیم؛ برخی همه چیز را معطوف به ناکارآمدی می‌کنند.

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره اتهام به همسر وی در روند دادگاه عظام گفت: من همسری ندارم که نامش در پرونده‌ای بیاید و بی‌گمان صحبتی از من نشده است. حتماً من نبودم و شخص دیگری است. من از قاضی صلواتی در این رابطه می‌پرسم.

برخی گویا اعداد را نمی‌شناسند

ربیعی در رابطه با خبر قرارداد یک‌هزارو400 میلیاردی نهادی برای تبیین نظرات رئیس‌جمهور گفت: بودجه‌ای که مطرح شده اصلاً امکان‌پذیر نیست و مبلغ یک میلیارد و ٤٠٠ میلیون بوده که ٧٠٠ میلیون اختصاص داده شده است و برخی گویا اعداد را نمی‌شناسند. وی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص دستگیری خبرنگار روس گفت: زمانی که این خبر را شنیدم با مدیران مربوط صحبت کردم و پرونده ایشان مربوط به تخلف در حوزه ویزا است و مربوط به جاسوسی نیست و به زودی رسیدگی خواهد شد.

تکذیب استفاده از سرنگ آلوده توسط بهیار روستای چنار محمودی

سخنگوی دولت در خصوص موضوع روستای چنار محمودی و اظهارات ضد و نقیض در این رابطه گفت: در ارتباط با این موضوع با دو مدیرکل اطلاعات و با مسئولان صحبت کردم و اطلاعات دقیقی دارم. هرگونه استفاده از سرنگ آلوده توسط بهیار را تکذیب می‌کنم. فردی به پزشک مراجعه می‌کند و پزشک می‌بیند ایمنی فرد کاهش یافته و آزمایش می‌دهد و بهورز برای دریافت علت می‌رود و فکر می‌کنم ماجرا از جایی به انحراف رفت که بهورز بازداشت می‌شود و قطعاً بیماری که پایه هشت ساله دارد در یک ماه به وجود نمی‌آید. میزان بیماری ناچیز است و در همه جای دنیا پیش می‌آید. لازم است از بهورز تشکر کنیم که مسئولانه رفتار کرده است. متأسفانه رسانه‌های فارسی زبان خارج سریع هر پدیده‌ای را به ناکارآمدی نظام وصل می‌کنند. الان ١٦ اکیپ در منطقه مستقر است. وزارت بهداشت در حال پیگیری است و مسئله مهمی نیست، چرا که در همه جا ممکن است رخ دهد. البته امکان دارد معتادهای منطقه از سرنگ آلوده استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.