سرپرست اداره امور عشایری قوچان گفت: مسؤولان مراوه‌تپه موضوعاتی نظیر نفت و سوخت، آب، راه و امنیت را در اولویت رسیدگی قرار بدهند و مسببان آتش‌سوزی را شناسایی و به دستگاه‌های مربوطه معرفی کنند تا عشایر با آرامش خاطر تولید سالم و موفقی را برای آبادانی کشور داشته باشند.

مسؤولان مراوه تپه رفع مشکلات عشایر این منطقه را در اولویت قرار دهند

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست اداره امور عشایری قوچان با یادآوری اینکه یک هزار و ۱۷۰ خانوار عشایری در زمان ییلاق در این شهرستان مستقر هستند، گفت: هنگام ییلاق خدماتی نظیر آب‌رسانی، تأمین علوفه، راه توسط امور عشایری قوچان پیگیری و موضوعات مرتبط با ادارات مختلف نیز رسیدگی می‌شود تا عشایر کمترین مشکلات را داشته باشند.

علیرضا سینایی با بیان اینکه کوچ عشایر برای قشلاق در آبان ماه آغاز شده و اوایل آذر عشایر این شهرستان به منطقه مراوه‌تپه در استان گلستان می‌رسند، افزود: حدود ۴۵۰ خانوار عشایری در این منطقه ساکن می‌شوند و سایر عشایر قوچان به شهرستان‌های سرخس و کلات کوچ پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به حضور عشایر زیادی از خراسان شمالی هم‌زمان با عشایر این شهرستان در منطقه مراوه‌تپه بیان کرد: متأسفانه شأن و منزلت عشایر در این شهرستان رعایت نمی‌شود و عشایر با مشکلات زیادی در حوزه راه، آب و تأمین امنیت مواجه هستند و این دغدغه همیشه وجود دارد که هنگام خروج از آن منطقه در اواخر فروردین‌ماه چه اتفاقی برای محل سکونت عشایر در آن منطقه رخ می‌دهد.

سرپرست اداره امور عشایری قوچان یادآور شد: متأسفانه سال‌های گذشته نیز آتش‌سوزی در منطقه مراوه‌تپه رخ‌ داده به‌گونه‌ای که سال گذشته حدود ۳۵ مورد آتش‌سوزی برای عشایر منطقه شیروان در مراوه‌تپه اتفاق افتاد و وسیع بودن منطقه موجب شده این افراد ناشناس هنوز شناسایی نشوند.

وی با یادآوری اینکه مردادماه سال جاری گزارش آتش‌سوزی در این منطقه برای عشایر قوچان گزارش که بلافاصله موضوع پیگیری و درخواست‌های لازم مبنی بر تأمین امنیت و بیمه منازل به مسؤولان مربوطه ارسال شد، افزود: متأسفانه دوم مهرماه هم یک گزارش آتش‌سوزی از این منطقه مربوط عشایر این شهرستان ارسال شد که هماهنگی با هنگ و پاسگاه مرزی مستقر درباره این موضوع صورت گرفت.

سینایی تصریح کرد: سوم مهرماه هم آتش‌سوزی دیگری در منطقه رخ داد و منازل و دامداری ۹ خانوار به آتش گرفت که از ابتدای ۱۰ مردادماه تاکنون ۲۹ مورد خانه و دامداری مربوط به ۱۶ خانوار عشایری قوچان آتش‌گرفته‌اند که برآورد خسارت حداقلی ۴۸۰ میلیون تومان است.

سرپرست اداره امور عشایری قوچان با اشاره به پیگیری‌های مکرر شهرستانی و استانی برای رسیدگی به وضع عشایر قوچان مستقر در منطقه مراوه‌تپه گفت: مسؤولان مراوه‌تپه موضوعاتی نظیر نفت و سوخت، آب، راه و امنیت را در اولویت رسیدگی قرار بدهند و مسببان آتش‌سوزی را شناسایی و به دستگاه‌های مربوطه معرفی کنند تا عشایر با آرامش خاطر تولید سالم و موفقی را برای آبادانی کشور داشته باشند.

منبع: فارس

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.