مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به نهضت بزرگ گازرسانی در خراسان‌رضوی طی چندسال گذشته گفت: از ابتدای سال ۹۲ تا پایان شهریور ماه امسال، ۱۱۴۸ روستای این استان از نعمت گاز بهره مند شدند.

۱۱۴۸ روستای خراسان رضوی گازرسانی شده است

به گزارش قدس آنلاین،   سیدحمید فانی  اظهار کرد: توسعه قابل ملاحظه شبکه‌های گازرسانی در سطح روستاهای استان می تواند به عنوان موتور محرک اقتصادی و توانمندسازی بومی مورد توجه جدی روستاییان قرار گیرد.

وی با اشاره به نگاه ویژه وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران به محرومیت زدایی و توزیع متوازن نعمت گاز در اقصی نقاط کشور افزود: از مجموع ۲۶۶۸ روستای واجد شرایط استان، فقط ۹۴۶ روستا تا ابتدای سال ۹۲ گازرسانی شده بود که این رقم در چهار سال اول دولت تدبیر و امید(۹۶-۹۲) به ۱۵۰۲ روستا رسید. در دو سال گذشته(۹۸-۹۶) نیز ۵۹۲ روستا گازرسانی شد و در حال حاضر عملیات اجرایی گازرسانی به ۴۰۰ روستای دیگر هم در حال اجرا است.  

فانی با بیان این مطلب که در مجموع طی شش سال گذشته، ۱۱۴۸ روستای خراسان رضوی گازدار شده است، گفت: این رقم بیش از دو برابر اقدامات انجام شده از آغاز انقلاب تا ابتدای سال ۹۲ می باشد.  

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: در سایه این اقدامات، ۲۵۸ هزار مشترک جدید در روستاها جذب خدمات شرکت گاز شدند، همچنین ۱۸۵۰۹۹ مورد علمک گاز به متقاضیان روستایی واگذار شد و ۱۱۰۸۹ کیلومتر شبکه گازرسانی نیز در سطح روستاهای استان احداث گردید.

فانی با بیان این مطلب که پایداری جریان گاز در شهر و روستا مستلزم یک عزم و تلاش جهادی است، گفت: کم لطفی است اگر به این نعمت خدادادی صرفا به عنوان انرژی گرمایشی منزل نگاه کنیم. روستاییان می‌توانند با استفاده از خلاقیت و نوآوری انرژی گاز را در مسیر ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروث هدایت کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.