وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای با اشاره به تحولات اخیر در سوریه،آورده است: ایران با هر گونه عملیات نظامی احتمالی در سوریه مخالف است.

ایران با هر گونه عملیات نظامی احتمالی در سوریه مخالف است

قدس آنلاین: امور خارجه در بیانیه ای با اشاره تحولات اخیر در سوریه ضمن نامشروع خواندن حضور نظامیان آمریکایی در سوریه، تصمیم ایالات متحده آمریکا برای رفع اشغال اراضی سوریه و خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه را اقدامی می داند که میبایست بسیار زودتر از این اتفاق می افتاد.

وزارت امور خارجه با ابراز امیدواری برای ایجاد صلح و ثبات در سوریه و منطقه به دنبال اقدام اخیر آمریکا، اخبار نگران کننده از احتمال ورود نیروهای نظامی ترکیه به خاک سوریه را از نزدیک دنبال کرده و معتقد است: چنین اقدامی در صورت وقوع، نه تنها نگرانی های امنیتی ترکیه را برطرف نخواهد کرد، بلکه منجر به وارد آمدن خسارات مادی و انسانی گسترده ای خواهد شد و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران با هر گونه عملیات نظامی احتمالی مخالف است.

جمهوری اسلامی ایران برای برقراری تماس فوری با مقامات ترکیه و سوریه به منظور رفع نگرانی های موجود از طریق مسالمت آمیز آمادگی دارد و تاکید می نماید که احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه و نیز توافق آدانا مبناهای مناسبی برای این گفتگوها می باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.