معاون اول رئیس جمهور با تأکید براینکه مردم ایران از دوران سخت عبور کرده اند، گفت: علی رغم اعمال تحریم های شدید امریکا شرایط اقتصادی کشور به سمت ثبات و بهتر شدن حرکت می کند.

مردم ایران از دوران سخت عبور کردند/ اقتصاد به سمت رونق می‌رود

قدس آنلاین: اسحاق جهانگیری با حضور در مراسم روز جهانی استاندارد با اشاره به اینکه علی رغم اعمال تحریم های شدید امریکا شرایط اقتصادی کشور به سمت ثبات و بهتر شدن حرکت می کند، اظهارداشت: این در حالی است که آمریکایی ها یک جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران آغاز کرده بودند.

وی افزود: شاخص های کلان اقتصادی نوید بهبود را می دهد و گزارشاتی که از تک تک بنگاه های اقتصادی وصول شده آن را تأیید می کند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه البته شرایط سخت تحریم و بنگاه های مشکل دار وجود دارند، گفت: اما دشمنان فکر می کردند که با این حرکات، اقتصاد ایران را دچار فروپاشی کرده و به سمت متلاشی شدن پیش می رود. در حالی که مردم ایران از این دوران سخت عبور کرده و اقتصاد ایران به سمت ایجاد شغل، تولید و رونق پیش می رود.

جهانگیری با بیان اینکه رشد اقتصادی مثبت خواهد شد، تصریح کرد: نرخ تورم به سمت کنترل شدن حرکت می کند و بورس نیز از رشد مناسبی برخوردار است. ضمن اینکه شاخصه های اقتصادی رشد جهشی را نشان داده که در آینده نمودار خواهد شد. البته همه اینها به دلیل آن است که بخش خصوصی ملی وطن دوست و متدین پای کشور ایستاده و سربازان خط مقدم فعالیت خود را به خوبی انجام می دهند.

جهانگیری با بیان اینکه تصور من بر این است که می توانیم شرایط بهتری را ترسیم کنیم ، افزود: پیام ما به فعالان اقتصادی این است که هرچه محیط بین الملی حاکم بر اقتصاد کشور به سمت باثبات شدن پیش برود، می توانیم با تعامل کار خود را جلو ببریم.

وی گفت: منطقه خاورمیانه با مسائل جدی روبرو است و امروز درگیر مسائلی شده که می تواند یک ذره غفلت درآنها به یک مسئله خطرناک منجر شود پس باید با تدبیر حرکت کرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه مسئولان سیاسی کشور کاملاً در این بخش نظارت داشته و کنترل های لازم را صورت میدهند تا هم در منطقه اتفاقی رخ ندهد و هم در سطح بین المللی فشار بر اقتصاد کشور کاهش یابد، خاطرنشان کرد: امیدواریم به نقطه مطلوب برسیم.

جهانگیری ادامه داد: گاهی تصور می شود که چون در دوران تحریم هستیم همه چیز به صورت طبیعی پیش می رود، در حالی که احساس وظیفه یک نکته مهم است و اگر دشمنان بخواهند برای ایران ایجاد محدودیت کنند، فعالان اقتصادی باید با تمام توان وارد میدان شده و به این تهدیدها توجهی نکنند به این معنا که باید دشمنان را از صحنه کنار گذاشت، نه اینکه از صحنه کنار رفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.