معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: حجم سرمایه‌گذاری در استان به جز توان معین‌ها بالغ بر 125 میلیارد تومان است و این شرایط نشان از آینده درخشان در بحث صنعت و اشتغال در سطح استان و به‌ویژه در روستاها است.

سرمایه‌گذاری 125 میلیارد تومانی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین ، علی رسولیان در جلسه اقتصاد مقاومتی بردسکن که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: بخشی از موانع داخلی در کشور ما همین بروکراسی‌های اداری است که رهبر انقلاب نیز در تبیین گام دوم انقلاب بر موضوع اقتصاد و فرهنگ تاکید کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: بروکراسی‌های اداری باید برای خدمت‌رسانی بهتر از سطح جامعه کم شود تا فضای امید که رو به افزایش است، بهتر دیده شود.

وی با اشاره به تحریم‌ها در چند سال اخیر، عنوان کرد: در سال 97 فشارهای ظالمانه‌ای را دشمنان با هدف براندازی نظام و ضربه‌زدن به امور اقتصادی مردم بر کشور ما وارد کردند.

رسولیان بیان کرد: اگر تدبیر مسؤولان کشوری و در رأس آن‌ها مقام معظم رهبری  شرایط نبود احتمال داشت دشمن فشارهای بیشتری را وارد کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ایران به سمت شکوفایی اقتصادی می‌رود، اظهار کرد: سیاست‌های رهبر انقلاب در سال‌های مختلف و نیز در سال 92 با شعار اقتصاد مقاومتی باید بیش از این در همان سال‌ها با مشارکت مردمی مورد توجه بیشتر قرار می‌گرفت.

وی افزود: در سال 91 که مدیرکل اقتصادی استان بودم، در آن برهه نیز مشکلاتی در بحث تحریم خرید گندم به‌وجود آمد، بنابراین در هر دوره‌ای مشکلاتی را داشته‌ایم که به لطف خدا و رهنمودهای رهبر انقلاب همه توطئه‌های دشمنان خنثی شد.

رسولیان از کاهش40 درصدی ارزش پول کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه باز مجدد ارزش پول ما بهتر از سال قبل شده است و روزبه‌روز رشد صعودی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، تولیدات کیف و کفش را خوب ارزیابی کرد و متذکر شد: در حال حاضر 85 درصد تولیدات کیف و کفش کشور در خراسان رضوی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه نرخ تورم ما در استان 112 درصد از متوسط کشوری پایین‌تر است، عنوان کرد:  بازارهای سوغاتی استان با کمک شهرداری به‌سرعت دنبال می‌شود و رویه اقتصادی در استان رو به رشد است.

رسولیان با اشاره به پرداخت450 میلیارد تومان تسهیلات توسعه روستایی در استان، خاطرنشان کرد: از این هفته مبلغ یک هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده شده در اختیار متقاضیان که از سال گذشته مانده‌اند و نیز دیگر متقاضیان که دارای طرح جدید هستند، قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی یادآور شد: امروز خراسان رضوی جایگاه مطلوبی در بحث صادرات دارد و می‌توان به جرأت گفت که 80 درصد صادرات کشور مربوط به خراسان رضوی است.

وی با بیان اینکه پول‌های سرگردان در داخل بانک‌های استان را بیش از 120 هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: اگر به شکل بهتری از این منابع استفاده کنیم و سرمایه‌گذاری بهتری را داشته باشیم، هنوز هم برای رشد اقتصادی می‌توانیم، حرفی برای گفتن داشته باشیم.

رسولیان با اشاره به اینکه بردسکن پایتخت مس کشور در خراسان رضوی است، عنوان کرد: در حال حاضر رشد 215 درصدی کنسانتره مس را داریم و در حال رایزنی با شرکت مس ایران هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به مشکلات اقتصادی در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: با تأمین برق معادن که از مصوبات سال‌های گذشته است، بیش از گذشته شاهد رشد معادن هستیم.

وی با اشاره به مهاجرت معکوس به روستاها، اظهار کرد: روستاها مرکز اقتصادی  هستند و باید با روش‌های علمی بیش از گذشته با ایده‌های اقتصادی آن‌ها همکاری کنیم.

رسولیان بیان کرد: برای سهولت در کار سرمایه‌گذاری‌های معین‌های اقتصادی 3 هزار و 500 طرح در استان شناسایی شده است که با محوریت روستاها به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی متذکر شد: در یک هزار و 110 روستای سطح استان مطالعات کاملی برای خدمت‌رسانی برنامه‌ریزی شده است تا معین‌های اقتصادی می‌توانند با شناخت کامل از روستاها ورود کند.

وی با بیان اینکه فرصت خدمت‌رسانی در راستای منویات رهبری فراهم شده است،  گفت: باید همه از این فرصت استفاده لازم را برای شور خدمت‌رسانی در جهت رفاه  مردم داشته باشند.

رسولیان با اعلام اینکه در حال حاضر هیچ مسؤولی نمی‌تواند برای فعالیت کاری در حوزه خود بهانه‌ای داشته باشد، افزود: وقتی که امام جمعه مشهد، رئیس دادگستری و دیگر قوای حاکمیتی زیر سندهای اقتصاد مقاومتی را امضا کرده‌اند، یعنی همه  حمایت‌کننده مدیر اجرایی برای کار در حوزه اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از شناسایی800 پروژه نیمه کاره و یا پروژه‌هایی که با تمام ظرفیت کار نمی‌کنند خبر داد و عنوان کرد: در سال‌ جاری برای 350 مورد از این پروژه‌ها دستورات لازم صادر شده است و این پروژه‌ها به چرخه خدمت و تولید بازگشته‌اند.

وی شرایط استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: وقتی در حوزه صنعتی با افزایش 5 درصدی مصرف برق مواجه هستیم، یعنی این حوزه فعال است و بارقه‌های امید را نشان می‌دهند.

رسولیان از مدیران خواست که با جسارت حرکت کنند و این فرصت طلایی خدمت را با توجه به سخنان رهبری انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی به‌طور جدی دنبال کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های اقتصادی با تعداد 100 معین اقتصادی، خاطرنشان کرد: حجم سرمایه‌گذاری در استان به جز توان معین‌ها بالغ بر 125 میلیارد تومان است و این شرایط نشان از آینده درخشان در بحث صنعت و اشتغال در سطح استان و به‌ویژه در روستاها است.

فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.