همدان- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: : استان همدان ظرفیت تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار مرغ تخم گذار دارد که هم اکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار مرغ در مرغداری های تخم گذار استان جوجه ریزی شده است.

استان همدان ظرفیت تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار مرغ تخم گذار دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین محمد نظر پور معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان صبح سه شنبه  در نشست خبری به مناسبت روز تخم مرغ با بیان اینکه دو واحد مرغ اجداد تخم گذار در کشور با ۲۰ هزار جوجه در سال وجود دارد، گفت: در کشور ۸ واحد تولید مرغ تخم گذار و وجود دارد که یکی از آنها در همدان است.

وی از پیش بینی تولید ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ امسال در استان خبر داد و افزود: پارسال هم در استان ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن تخم مرغ در استان تولید شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه بیشترین واحد های تخم گذار استان در ملایر با ۱۴ واحد و بیشترین تولید تخم مرغ استان مربوط به شهرستان تویسرکان است افزود: استان همدان با ۴۴ واحد مرغ تخم گذار در کشور با  یک میلیون و  ۷۶۷ قطعه مرغ رتبه ۱۳ در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در کشور ۸ کارخانه تولید فراورده تخم مرغ وجود دارد، افزود: از ۴ کارخانه پودر تخم مرغ در کشور، دو کارخانه پودر تخم مرغ در همدان و تویسرکان روزانه ۲ و نیم تن تخم مرغ را به پودر تبدیل می کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از  عدم صدور مجوز برای توسعه و افزایش واحد های مرغ تخم گذار استان هم خبر داد و گفت: با توجه به بالا بودن تولید تخم مرغ در کشور  سرمایه گذاران را به تولید سایر محصولات کشاورزی اقدام کنند.

نظر پور خواستار تغییر سوخت مرغداری ها به سوخت مایع و یا تماس بدنی مرغ افزود:شعار امسال روز جهانی تخم مرغ کودکی‌ام با نشاط و بزرگسالی سالم با روزی یک تخم مرغ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.