سرهنگ محمد بوستانی، رییس پلیس پیشگیری خراسان رضوی با حضور در استودیوی چند رسانه ای قدس آنلاین، ضمن بیان توصیه هایی به شهروندان از کاهش ۱۰۰درصد وقوع سرقتهای مسلحانه درخراسان رضوی خبر داد.

کاهش ۱۰۰درصد سرقت مسلحانه درخراسان رضوی/ ۷۰درصد پرونده ها درواحد مشاوره کلانتریها منجر به سازش میشود

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ محمد بوستانی، پیشگیری از وقوع جرم را حاصل کار ۲۶ سازمان ونهاد دانست وگفت : این درحالی است که پلیس و دستگاه قضایی پیش چشم مردم قرار دارندو مردم از این سازمانها بیشتر از دیگران انتظار دارند.

وی افزود:دوسال قبل درحالی که چند سرقت مسلحانه از بانکها  احساس ناامنی را در مردم تشدید کرده بود، اجرای بسته های پیشگیرانه درخراسان رضوی به بانکها و طلا فروشیها پیشنهاد شد و با استقبال خوب آنها روبرو شد. همین بسته های پیشگیرانه به حدی موثر بود که اکنون سرقت مسلحانه درخراسان رضوی به صفر رسیده است.

رییس پلیس پیشگیری خراسان رضوی با بیان اینکه برای کاهش جرم نباید به  دستگیری مجرمان اکتفا کرده و بررسی ریشه های وقوع جرم هم ضروری است تصریح کرد: همه سازمانها ونهادها باید برای فرهنگسازی و از بین بردن زمینه های وقوع جرم همکاری کنند. آموزش و پرورش و شهرداری نقش بسیار مهمی دراین زمینه دارند که اگر به درستی عمل کنند قطعا موثر خواهد بود.

سرهنگ محمد بوستانی با بیان اینکه میزان رضایتمندی مردم از کلانتریهای خراسان رضوی افزایش چشمگیری داشته گفت: بر اساس نظرسنجی ها همواره در ردیف سه سازمانی قرارداریم که مردم از عملکرد آنها رضایت دارند.

این مقام نظامی با بیان اینکه تلاش داریم تا پایان امسال واحد مشاوره در تمام کلانتریها فعال شود خاطرنشان کرد: عملکرد واحد مشاوره کلانتریها بسیار مطلوب است به گونه ای که نزدیک به ۷۰درصد پرونده های طلاق و نزاع که به این واحدها ارجاع داده شده منجر به سازش و صلح وصفا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.