معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب از ۸تا ۱۵ آبان‌ماه، همانند سال‌های گذشته در نمایشگاه‌ بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد.

استارت بیست ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب از ۸ آبان‌ماه در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، افشین تحفه‌گر  در خصوص بیست‌ و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مشهد، اظهار کرد: این نمایشگاه از هشت تا ۱۵ آبان‌ماه، همانند سال‌های گذشته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد.

وی در خصوص موضوع کتاب‌ها و محصولات نمایشگاه بین‌المللی کتاب، افزود: بیشتر کتاب‌ها مربوط به کتاب‌های کمک آموزشی، کودک و نوجوان، ادبیات و دفاع مقدس و دینی است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص ثبت‌ نام و حضور ناشران در این نمایشگاه، تصریح کرد: ناشران در مؤسسه برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری کشور که یکی از موسسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است وارد صفحه خود می‌شوند و درخواست خود را برای شرکت در هریک از نمایشگاه‌هایی که قرار است برگزار شود، ثبت می‌کنند.

تحفه‌گر ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که با کمبود مکان و فضا مواجه شویم، لذا در پروفایل ناشران اعلام شده که اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۷۰۰ ناشر داخلی و ۸۸ ناشر خارجی در نمایشگاه حضور داشتند و حدود هفت میلیارد فروش هفت روزه نمایشگاه کتاب بوده است.

تحفه‌گر همچنین بیان کرد: میزان فروش کتاب‌های نویسندگان داخلی در سال گذشته بیشتر از کتاب‌های ترجمه بوده است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص استقبال مردم از محصولات نمایشگاه عنوان کرد: مخاطب نقش عمده‌ای در تمرکز ما بر انواع کتاب‌ها را دارد. بیشترین حجم استقبال در حوزه دانشجویی، دانش‌آموزی و طلاب علوم دینی هنر و ادبیات در بخش دوم است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.