معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان رضوی گفت: این نهاد ۳۵ هزار و ۹۹۵ کودک نیازمند در سنین ۳ تا ۱۲ سالگی حمایت های مادی و معنوی دارد.

حمایت کمیته امداد خراسان رضوی از ۳۵هزار و ۹۹۵ کودک نیازمند

به گزارش قدس آنلاین، رضا شهرکی با اعلام اینکه اکنون ۲۰۰ هزار خانوار شامل حدود ۴۰۰ هزار نفر تحت حمایت خدمات این نهاد قرار دارند، اظهار کرد: خانواده های تحت حمایت با داشتن ۳۵ هزار و ۹۹۵ فرزند۳ تا ۱۲ سال، حدود ۹ درصد از جامعه مددجویی تحت حمایت را تشکیل می دهند.

 وی با اعلام اینکه ۳۴ هزار و ۹۱۸ کودک مددجو در روستا وهزار و ۷۷ کودک در شهر سکونت دارند، افزود: این کودکان به دلایلی مانند فوت پدر، طلاق، متارکه، بیماری پدر، زندانی بودن و از کارفتادگی تحت حمایت این نهاد قرار دارند که باتوجه به نیازشان از خدمات کمیته امداد استفاده می کنند.

شهرکی به قرار داشتن در فصل کسب علم و دانش اشاره و اعلام کرد: با برگزاری جشن عاطفه‌ها و جذب مشارکت های نیکوکاران به دانش آموزان نیازمند، هر چند نیاز هنوز وجود دارد و مشارکت خیرین در این زمینه موثر است  اما از محل جشن عاطفه ها کمک‌های مناسبی صورت گرفت تا فقر مالی زمینه ای برای عدم ادامه تحصیل بعضی دانش آموزان  نشود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین برای کودکان شناسایی شده، طرح اکرام ایتام و محسنین اجرا می‌شود تا مشکلات خانواده های این کودکان در بخش های مختلف و با مشارکت خیران و حامیان این طرح زودتر و بیشتر حل شود.

وی بر توانمند کردن خانواده‌های تحت حمایت با ایجاد اشتغال و برخورداری از مسکن مناسب گفت و ادامه داد: در صورت استعداد خانواده به اشتغال زایی زمینه ایجاد شغل برای سرپرست و یا هریک از اعضای خانواده فراهم می شود. همچنین این نهاد درصدد است تا با ساخت و یا مقاوم سازی مسکن مناسب خانواده‌های تحت حمایت را خانه دار کند.

شهرکی اجرای طرح حمایت از حدود شش هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه زیر ۵ سال با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت خبر داد و یادآور شد: در قالب اجرای این طرح به ازای هر کودک مشمول طرح، ماهانه ۱۰۰ هزار تومان به حساب سرپرست خانوار واریز می شود و روند رشد کودک هر ماه مورد نظارت قرار می گیرد

منبع: مهر
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.