مسئول دفاتر شهرستانی اداره کل تبلیغات خراسان رضوی از اعزام مبلغ از مبدأ برای کاروان‌های پیاده امام رضا(ع) در دهه آخر صفر با اولویت کاروان‌های بالای ۱۰۰ نفر خبر داد.

اعزام مبلغ از مبدأ برای کاروان‌های پیاده امام رضا(ع) در دهه آخر صفر

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود غلامی جامی که در همایش مدیران ایستگاه‌های صلواتی در محل استانداری خراسان رضوی سخن می‌گفت، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در رابطه با زائران پیاده در چند بعد ورود دارد؛ یک بعد مربوط به شهرستان‌هاست و هر کاروان پیاده‌ای که از شهرستان حرکت می‌کند، در واقع ذیل یک هیأت مذهبی تعریف می‌شود. همچنین با جمعیت خدمتگزار زائران پیاده نیز امسال بحمدالله برنامه منسجم‌تری از سوی اداره کل صورت گرفته است.

وی افزود: دومین بعد، ایستگاه‌های صلواتی است و در این مورد، دو سال پیش مصوب شد اصل مجوز ایستگاه‌های صلواتی را شورای هیئات مذهبی صادر کند. لذا از آن زمان دبیرخانه ایستگاه‌های صلواتی در خود اداره کل و در شهرستان‌ها نیز در ادارات تبلیغات اسلامی توسط جناب آقای طباطبایی تشکیل شده است.

مسئول دفاتر شهرستانی اداره کل تبلیغات خراسان رضوی همچنین عنوان کرد: بعد سوم مربوط به تبلیغ است که در این خصوص قرارگاهی با مدیریت آستان قدس رضوی تشکیل شده و تمام دستگاه تبلیغی استان که ما نیز عضوی از آن هستیم، در حال فعالیت هستند. در این خصوص اداره کل تبلیغات اسلامی موضوع مبلغ از مبدأ را با اولویت کاروان‌های بالای ۱۰۰ نفر بر عهده گرفته است. البته اگر دستگاه‌هایی چون حوزه علمیه نیز به ما کمک کنند، این امر در مورد کاروان‌های زیر ۱۰۰ نفر هم صورت خواهد گرفت و هر کاروان حداقل یک مبلغ خواهد داشت.

غلامی جامی بیان کرد: در این خصوص در محور مشهد- ملک‌آباد- نیشابور، مسئولیت اعزام مبلغ بر عهده تیپ امام صادق، محور ملک‌آباد- تربت حیدریه بر عهده دفتر تبلیغات اسلامی، محور مشهد- فریمان- تربت جام، محور سرخس -کلات و محور طرقبه و شاندیز بر عهده حوزه علمیه و محور چناران و قوچان بر عهده اوقاف است. بنابراین اگر جای دیگری برای کاروان‌های شما مبلغ اعزام می‌کنند، شما می‌توانید نپذیرد.

وی در تکمیل سخنان خود یادآور شد: در روز شهادت امام رضا(ع) نیز در ترمینال، طرح «سفره آفتاب» را خواهیم داشت که نامه مربوطه به معاونت محترم زیارت استانداری ارائه خواهد شد و ان‌شاءالله ۱۰ هزار نفر زائر امام رضا(ع) در ترمینال توسط خیرین و با مدیریت جناب آقای طباطبایی؛ مسئول هیئات مذهبی پذیرایی خواهند شد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.