سمنان- طرح کارت سوخت برای دولت می‌تواند در راستای جلوگیری از قاچاق و حفاظت از سرمایه ملی بسیار خوب باشد، اما از طرفی دیگر به علت‌های مختلفی ازجمله عدم ثبت پلاک به نام مالک فعلی و معامله تنها به‌صورت قولنامه‌ای و یا مسدود شدن کارت سوخت در مناطق مرزی، برای بسیاری از رانندگان دردسر ایجاد کرده است.

کارتی که دیر و زود دارد اما سوخت‌وسوز ندارد/۱۱ هزار کارت سرگردان به دنبال مالک

قدس آنلاین-گروه استان ها:  راه‌اندازی مجدد کارت سوخت راهی است که دولت در راستای مبارزه با قاچاق سوخت در پیش‌گرفته و از ماه گذشته در کلان‌شهرهای کشور برای عموم اجباری شده است.

هرچند افرادی که هنوز موفق به دریافت کارت سوخت نشده‌اند، می‌توانند از کارت سوخت جایگاه داران به مقدار محدود ۲۰ لیتر در یک نوبت سوخت‌گیری کنند اما این محدودیت‌های قانونی موجب شده تا بسیاری رانندگان از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند.

برخی از شهروندان سمنانی که بنا بر گفته خودشان توانسته‌اند از هفت‌خوان رستم برای ثبت‌نام و تهیه مدارک به‌منظور دریافت کارت سوخت اقدام کنند اما هنوز خبری از کارت سوخت آن‌ها نیست و لذا ادعا می‌کنند باکم شدن سهمیه سوخت به‌طور حتم با مشکل روبرو خواهند شد.

با کاهش سهمیه کارت در سوخت جایگاه داران حال بسیاری از رانندگان در تلاش هستند تا کارت‌های سوخت خود را زودتر دریافت و نسبت به سوخت‌گیری اقدام کنند اما متأسفانه باوجوداینکه بسیاری از شهروندان ادعا می‌کنند که پیش‌ازاین برای دریافت کارت سوخت اقدام کرده‌اند اما هنوز کارت سوختی به دست آن‌ها نرسیده است

متقاضیان به سایت مرسولات مراجعه کنند

در این رابطه مدیرکل پست استان سمنان بابیان اینکه افزون بر ۱۱ هزار کارت سوخت در باجه‌های پستی استان بلاتکلیف مانده است روز سه‌شنبه در این رابطه توضیح داد: نقص نشانی، حضور نداشتن گیرنده در محل، کاربردی نبودن فعلی این کارت و ارائه نشدن مدارک مالک خودرو موجب شده تا تعداد ۱۱ هزار و ۹۶۱ کارت سوخت در باجه‌های استان سمنان معطل بماند.

نصرت‌الله مشیری بابیان اینکه شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاع از محل کارت سوخت‌های جامانده در پست، ابتدا در سامانه شرکت ملی پست محل دقیق آن را جست‌وجو و سپس به باجه اعلام‌شده در شهرستان‌ها مراجعه کنند افزود: همراه داشتن مدارک هویتی و مالکیت موتورسیکلت و خودرو هنگام مراجعه به امور پست را الزامی است.

وی بابیان اینکه تعداد ۶ هزار و ۴۶۸ فقره از کارت‌های معطل در پست سمنان، کارت نو شماره(GSB) و ۲ هزار و ۲۷۸ کارت بی‌شمارهِ است ادامه داد: افراد می‌توانند برای دسترسی سریع به کارت سوخت، در صورت داشتن کد رهگیری ۲۰ رقمی به سامانه رهگیری مرسولات سایت اداره کل پست استان سمنان مراجعه شود.

وی افزود: در صورت نداشتن کدرهگیری می‌توان کارت سوخت را در سامانه رهگیری مرسولات سازمانی پیگیری کرد.

وی یادآوری کرد: متقاضیان کارت‌های سوخت می‌توانند با مراجعه به سامانه ناجا و سامانه شرکت پست، کد رهگیری سایر مرسولات را انتخاب و با اخذ شماره بارکد کارت و اطلاع از باجه پستی که کارت وی در آن وجود دارد، گزینه ارسال مجدد کارت را انتخاب و با واردکردن آدرس جدید و پرداخت هزینه ۱۰ هزارتومانی شرکت نفت و پرداخت هزینه پست مجدد، بعد از چند روز کارت سوخت خود را دریافت کند.

مدیرکل پست استان سمنان از صاحبان کارت‌های سوخت خواست هر چه زودتر نسبت به تعیین تکلیف کارت خود اقدام تا کارت‌ها در اسرع وقت به آدرس جدید آن‌ها ارسال شود.

مراقب سایت‌های جعلی باشید

دریافت کارت سوخت هم‌چنین بنا بر گفته کارشناسان پلیس فتا شرایط  و زمینه کلاه‌برداری بسیاری از افراد را نیز در فضای مجازی فراهم کرده است به‌گونه‌ای که در روزهای گذشته پیامکی تحت عنوان "ثبت‌نام کارت سوخت" به جمعی از مالکین وسایل نقلیه و با یک شماره غیرخصوصی ارسال‌شده است که در این خصوص پلیس فتا آن را کلاه‌برداری عنوان کرده و به دریافت‌کنندگان این پیامک جعلی اعلام کرده است که بدون انجام هیچ‌گونه اقدامی و یا باز کردن لینک قرارگرفته شده در متن پیامک، آن را حذف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.