855 Plus به طور عمده بخش گیمرهای موبایل را هدف قرار می دهد و پیشرفت های پردازنده و GPU را برای بالا بردن تجربه بازی‌های تلفن همراه به ارمغان می‌آورد.

 کوالکام یک چیپست پیشرفته عرضه می‌کند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، Qualcomm برای اولین بار Snapdragon 855 Mobile Platform را در دسامبر 2018 معرفی کرد و از آن زمان به تعداد زیادی از پرچمداران موبایل‌های برندهای معروف راه پیدا کرد. تقریباً هر تولید کننده بزرگ در بخش گوشی‌های هوشمند حداقل یک دستگاه با استفاده از این چیپست ساخته است که جهش قابل توجهی را در عملکرد Snapdragon 845 به ارمغان می آورد.

این شرکت در حال حاضر با Qualcomm Snapdragon 855 Plus نسخه قبلی را بهبود داده است.

855 Plus به طور عمده بخش گیمرهای موبایل را مورد توجه قرار داده است و پیشرفت‌های پردازنده و GPU را برای بالا بردن تجربه بازی‌های تلفن همراه به ارمغان می‌آورد.

در کل، تغییر کریو 485 پردازنده اورکلاک هسته اولیه، در حال حاضر در 2.96GHz clocked است. این در مقایسه با نخستین هسته Snapdragon 855 استاندارد است که تا 2.84 گیگاهرتز آن را تأیید می‌کند.

از لحاظ فنی، نسبت به نسخه قبلی تنها چهار درصد بهبود یافته است، بنابراین ما باید ببینیم که چگونه عملکرد و معیارهای آن را تحت تأثیر قرار می دهد، زمانی که این چیپست در یک دستگاه قرار بگیرد عیار آن کاملاً مشخص می شود.

GPU بخشی است که برای گیمرها مهم و هیجان انگیزتر است، کوالکام می‌گوید Adreno 640 افزایش 15 درصدی در عملکرد دستگاه دارد، در حالیکه کوالکام این ادعا را می کند اما ممکن است عملی نشود و باید زودتر آزمایش ها انجام شود تا ببینیم آیا این ادعا درست است یا خیر!.

علاوه بر این دو تغییر، اکثر مشخصات SoC باقی می‌ماند، Snapdragon 855 Plus هنوز با استفاده از مودم چند گیگابیتی 4G LTE و مودم X50 5G از X24 استفاده می‌کند و پیشرفت‌هایی را در برابر Snapdragon 845 مانند نسل چهارم موتور چند هسته AI و پشتیبانی از Vulcan 1.1 به ارمغان می آورد.

به عنوان یک بازی پر قدرت، بازی هایی مانند PUBG Mobile و Fortnite Mobile در بیشتر از 30 یا 60 فریم در ثانیه محدود می شوند. اگر قبلا این فریم‌ها را هدف گرفته‌اید، تفاوت زیادی در اینجا نخواهید دید، بزرگترین تغییر در بازی های بدون نرخ فریم خواهد بود، به ویژه در گوشی‌های دارای نرخ بازشدن بالاتر از 60fps، به عنوان مثال، اگر OnePlus 7T Pro با صفحه نمایش 90Hz و چیپست 855 پلاس، عرضه شود، می‌توانید بهبود در بازی‌هایی را که با 90 فریم در ثانیه اجرا می‌شوند، مشاهده کنید.

کوالکام می گوید دستگاه هایی که از این چیپست استفاده می کنند در نیمه دوم سال 2019 در دسترس خواهند بود. این طیف بسیار گسترده است، به ویژه با توجه به اینکه در ماه جولای سال جاری منتشر می شود.

به گفته این شرکت، شایعات مبنی بر عرضه Asus ROG Phone 2 و Galaxy Note 10 Pro سامسونگ، این نوید را به ما می دهد که این چیپست را به زودی در بازار خواهیم دید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.