نخستین افشاگر گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و زلنسکی در یادداشتی که پس از این تماس نوشته، به نقل از یک مقام کاخ سفید این مکالمه را "هولناک" خوانده است.

گفت‌وگوی تلفنی ترامپ هولناک و دیوانه کننده بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، در این یادداشت که در روز ۲۶ ژوئیه، یک روز پس از تماس تلفنی دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا با همتای اوکراینی‌اش نوشته شده، آمده است: در ادامه شاهد گزارشی از گفت‌وگوی من با یک مقام کاخ سفید درباره تماس تلفنی روز گذشته ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین خواهید بود.

این افشاگر در ادامه یادداشت خود که از سوی شبکه فاکس نیوز دیده شده، نوشته است، این مقام کاخ سفید این گفتگوی تلفنی را "دیوانه‌کننده"، "هولناک" و "کاملا فاقد مسائلی مرتبط با امنیت ملی" توصیف کرد. بر اساس این یادداشت، "تهیه متن کلمه به کلمه" چنین گفت‌وگوهایی "عملکرد استاندارد" کاخ سفید است.

این یادداشت همچنین می‌افزاید، ترامپ در این گفت‌وگو درباره "کمک امنیتی" به اوکراین صحبت نکرده است. در ادامه این یادداشت آمده است: ترامپ به زلنسکی گفت وکیل شخصی‌اش را به زودی به اوکراین می‌فرستد و درخواست کرد که زلنسکی با او دیدار کند. زلنسکی نیز با بی‌میلی پذیرفت که اگر رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ به اوکراین رفت، با او دیدار کند.

در همین حال به دنبال آنکه ترامپ اظهار کرد، حق دارد با اتهام‌زننده خود "دیدار" کند و درخواست کرد که از هویت این افشاگر مطلع شود، تیم حقوقی این مقام افشاگر درباره امنیت موکل خود ابراز نگرانی کرد. به گزارش روزنامه واشنگتن پست، اعضای دموکرات کنگره آمریکا در نظر دارند که از افشای هویت این فرد جلوگیری کنند.

مقام‌های آگاه از این مساله به واشنگتن پست گفته‌اند، دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان در حال ارزیابی احتمال شهادت این افشاگر در برابر کنگره از راه دور و از طریق ویدئو هستند تا چهره او را بپوشانند و صدایش را تغییر دهند. قرار دادن این افشاگر پشت یک پرده و شهادت تنها از طریق پخش صوت نیز از دیگر گزینه‌های دموکرات‌ها برای حفاظت از امنیت این مقام اطلاعاتی است.

این افشاگر موافقت کرده که در برابر کمیته‌های اطلاعاتی مجلس نمایندگان و سنا شهادت دهد. یکی از اعضای تیم حقوقی این افشاگر گفته است، هر اقدامی که برای حفظ هویت این فرد در دیدار با بازرسان مجلس نمایندگان صورت گیرد، باید در شهادت وی در برابر کمیته سنا نیز اعمال شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.