مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: ۸۵نفر از معلم های استان در محل هایی نظیر دفاتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دانشگاه فرهنگیان، ورزش و جوانان، شهرداری،کانون پرورش فکری کودکان و اداره فرهنگ و ارشاد مامور هستند.

۸۵معلم خراسان رضوی در سازمان های دیگر استان مامور به خدمت هستند/مامور به خدمت ۱۳معلم در دفاتر ۱۸نماینده مجلس استان

قاسمعلی خدابنده در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: با توجه به مشکلی که استان خراسان رضوی در  تامین معلم با ان مواجه بود امسال تعداد معلم هایی که به دستگاه های دیگر مامور شده بودند را کاهش دادیم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۱۹۰نفر نیروی آموزش و پرورش استان در دستگاه های دیگر مامور به خدمت بودند که امسال این تعداد به حدود ۸۵نفر رسیده است که این افراد در محل هایی نظیر دفاتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دانشگاه فرهنگیان، ورزش و جوانان، شهرداری،کانون پرورش فکری و  اداره فرهنگ و ارشاد مامور هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در باره این موضوع که با توجه به کمبود نیرو چرا به معلم ها مجوز مامور شدن در دفاتر نمایندگان مجلس و سایر دستگاه ها داده می شود در حالی که منطق مامور شدن یک نیرو این است که سازمان مبدا به آن نیاز نداشته باشد،  افزود:  بر اساس تفاهنامه ای که بین وزارت آموزش و پرورش و مرکز نیروی انسانی مجلس وجود دارد، نیروهای آموزش و پرورش می توانند در دفاتر نمایندگان مامور به کار شوند که در حال حاضر ۱۳معلم در استان خراسان رضوی در دفاتر نمایندگان مامور به خدمت هستند که حقوق آنها نیز از سوی آموزش و پرورش پرداخت می شود.

خدابنده ادامه داد:همچنین ۴نفر از معلم های استان  نیز در اداره فرهنگ و ارشاد مامور به خدمت هستند که برخی از آنها به عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ها مشغول به کار هستند و حدود ۶ نفر نیز در اداره ورزش و جوانان مامور هستند . دانشگاه فرهنگیان، شهرداری و دهیاری نیز از دستگاه های دیگری هستند که معلم های خراسان رضوی با مامور شدن، در آنها مشغول هستند.

گفتنی است مامور به خدمت این معلم ها در حالی صورت گرفته است که هنوز ۲۰کلاس درس در مقطع ابتدایی و ۶هزار ساعت در سایر مقاطع تحصیلی استان معلم ندارند و حتی معاونان مدارس نیز به تدریس می پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.