۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
کد خبر: 673690

  «فرهاد می‌خواست فرزاد را بیاورد». «نمی‌دانستم استیلی مدیر فنی است! وچرا استیلی برنامه آنالیز می‌گذارد». «اصلاً مگر کمیته فنی سواد این را دارد که برنامه‌های مرا بفهمد؟» در حالی که رقیبان ایران در راه المپیک این روزها در حال برگزاری سخت‌ترین اردوها هستند و بازی‌های تدارکاتی سنگین برگزار می‌کنند کادر فنی تیم ایران درگیر افشاگری است.

قدس آنلاین: بازخوانی آنچه در ماه‌های اخیر بر اثر زیادخواهی افراد بدون کارنامه و ناکام بر سر تیم المپیک آمده است نشان می‌دهد ایراد عمده و بزرگ نبود مدیریت فهیم در حوزه فوتبال است. مرور اظهارات زلاتکو کرانچار، حمید استیلی، فرهاد مجیدی، اکبر محمدی، مرتضی محصص و سایر دست اندرکاران این پروژه این واقعیت را به اثبات می‌رساند که درایت کافی در این مسیر هرگز وجود نداشته وگرنه از همان ابتدای شکل گیری این چرخه معیوب مدیر بالادستی اجازه وقوع چنین اتفاقاتی را نمی‌داد.

*فرار مسئولان دانه درشت

عمق فاجعه آنجاست که عالی ترین مقامات ورزشی کشور نیز در این میان با زیرکی خاصی خود را از سیستم تصمیم گیری خارج می‌کنند چون می‌دانند فردا به عنوان مقصر از سوی افکارعمومی مورد خطاب قرار می‌گیرند.

همین عامل سبب می‌شود جنگ و جدل میان مدعیان خرده پا اوج بگیرد و البته همان‌ها به ضرورت ایجاد آرامش برای کسب موفقیت تیم اشاره می کنند جدااز اینکه خود یکی از بازوهای اصلی به وجود آمدن این فضا هستند. تاریک ترین بخش ماجرا سکوت مرموز رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته ملی المپیک در این بحران است!

*دعوای خرده پاها

دعوای کلامی استیلی، مجیدی و اکبر محمدی ثمره بی کفایتی مدیریت در حوزه ورزش ایران است، اگر مدیر فدراسیون به عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در این سازمان با ورود به موقع از انتخاب خود برای مربیگری تیم المپیک دفاع می‌کرد آیا تکروی‌های حمید استیلی در کادر فنی این تیم شکل می‌گرفت که فرهاد مجیدی قید ادامه همکاری با این تیم را نزد؟ اگر ساز و کار اصولی بر انتخاب افراد از سوی رئیس فدراسیون وجود داشت آیا اکبر محمدی قادر بود امروز بر کرسی کمیته فنی و توسعه فوتبال ایران تکیه بزند؟

و از همه مهم‌تر اگر رئیس فدراسیون فوتبال از مدیریت استراتژیک برخوردار بود آیا حاضر می‌شد هدایت تیم المپیک را به فردی چون فرهاد مجیدی بسپارد که هیچ سابقه روشنی در حوزه مربیگری ندارد؟

مقصر امروز تراژدی تیم المپیک کسی نیست جز رئیس فدراسیون فوتبال که این روزها ترجیح می‌دهد در سایه باقی بماند تا کسی به وی خرده نگیرد، متهم ردیف دوم نیز سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک است که با وجود مسئولیت خطیرش در حوزه بازی‌های المپیک در قبال این اتفاقات سکوت اختیار کرده و توپ را به زمین فدراسیون فوتبال انداخته تا کمترین آسیب از این مسئله به جایگاه وی وارد شود.

شاید بهترین و واقعی‌ترین تفسیر از اتفاقات روزها و ماه‌های اخیر درباره تیم المپیک این باشد که این تیم با این سیستم مدیریتی و فنی نه تنها چهار سال دیگر بلکه ۴۰۰ سال دیگر هم نتواند سهمیه ورود به بازی‌های المپیک را بدست آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.