دومین وقفه در بازی‌های لیگ‌های مختلف سراسر جهان برای برگزاری بازی‌های ملی در این فصل آغاز شد، و مسلماً طرفداران فوتبال باشگاهی از این اتفاق ناراحت هستند.

امیرمحمد سلطان پور/

 دومین وقفه در بازی‌های لیگ‌های مختلف سراسر جهان برای برگزاری بازی‌های ملی در این فصل آغاز شد، و مسلماً طرفداران فوتبال باشگاهی از این اتفاق ناراحت هستند. درست است که هیچ چیز جای بازی‌های باشگاه محبوب این هواداران را نمی گیرد اما اگر تماشای برخی از بازی‌های ملی نیز به خوبی انتخاب شوند می‌توانند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشند. در زیر جذاب‌ترین تیم‌های ملی کنونی جهان را با یکدیگر مرور می‌کنیم تا در دو هفته آینده راحت تر برای تماشای فوتبال تصمیم گیری کنید:

۱-هلند

دلیل؛ جشنواره گل

به غیر از یک استثنا یعنی دیدار فینال لیگ ملت‌های اروپا، تمامی بازی‌هایی که هلند در سال ۲۰۱۹ در آن حضور داشته حداقل چهار گل را شاهد بوده است. این می تواند دلیل محکمی باشد که دیدن بازی‌های هلند بسیار لذتبخش است. بیشتر این گل‌ها نیز توسط خود هلندی‌ها رقم می خورد جایی که ممفیس دیپای و جورجیو واینالدوم به سطح جدیدی از درخشش زمانی که پیراهن تیم کشورشان را به تن می کنند می‌رسند.

(هلند – ایرلند شمالی؛ ۱۸ مهر – ساعت ۲۲:۱۵)

۲- آلمان

دلیل؛ آن‌ها واقعاً عجیب هستند

آلمان‌ها حداقل برای طرفداران بی طرف فوتبال جذاب هستند. فاجعه‌ای که آن‌ها در جام جهانی ۲۰۱۸ رقم زدند با توجه به سطح کیفیتی که تیم آن‌ها از آن بهره مند است واقعاًغیر منطقی بود. البته الان در بازی‌های مقدماتی یورو ۲۰۲۰ شرایط آن‌ها بهتر شده اما هنوز هم گاهی در دیدارهای پر گلی گرفتار می‌شوند. وقتی بازی‌های آلمان را تماشا کنید چند تن از بهترین استعدادهای جوان فوتبال را در سرج گنبری، نیکلاس سوله، کای هاورتز و تیمو ورنر مشاهده خواهید کرد؛ جوانانی که به نظر نمی‌رسد توسط یوآخیم لو به بهترین شکل هدایت شوند.

(آلمان – آرژانتین؛ امشب – ساعت ۲۲:۱۵)

۳- ایتالیا

دلیل؛ آن‌ها به اوج برگشته‌اند

برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ ایتالیا شبیه به تیمی شده که همیشه توقع دارید ببینید؛ یعنی همان تیم مغرور و پر از استعدادهای سطح بالا که به صورت خودکار می‌توانند مسابقات خود را با پیروزی پشت سر بگذارند. با داشتن وراتی، سنسی، بارلا و جورجینیو آن‌ها یکی از بهترین هافبک‌های جهان را در اختیار دارند. در فاز هجومی نیز کیه‌زا و برناردسکی از جناحین همیشه تهدید هستند و به جمع آن‌ها لورنزو اینسینیه را نیز اضافه کنید. روز جمعه در کنار این‌ها بهتر است نیم نگاهی به لباس جدید و زیبای سبز رنگ آن ها نیز داشته باشید!

(ایتالیا – یونان؛ ۲۰ مهر – ساعت ۲۲:۱۵)

۴- مکزیک

دلیل؛ از هر راهی می‌توانید توقع گل داشته باشید

یکی از رضایتبخش‌ترین چیزهایی که می‌تواند در خلال بازی‌های ملی مختلف تماشا کنید، دیدن گل‌هایی است که مکزیک به ثمر می‌رساند. شکل حملات آن‌ها بسیار خاص است و ممکن است با هر شکل و استایلی رقم بخورد. البته گاهی چنین تاکتیکی می تواند ضربات خود را نیز بزند که نمونه آ «شکست اخیر ۴-۰ مقابل آرژانتین بود اما هر چه باشد مکزیکی‌ها بازی‌های هجومی زیبایی به نمایش می گذارند. دیدار پیش روی آن‌ها مقابل تیم ۱۶۷ جهان یعنی برمودا خواهد بود که تنها پرسش این است که چند گل خواهند زد.

(مکزیک – برمودا؛ ۲۰ مهر – ۴:۳۰ بامداد)

۵- انگلیس

دلیل؛ مثلت مرگبار جدید آن‌ها

سه شیرها دلایل زیاد جذاب بودن تیم خود را بارها در سال ۲۰۱۹ نشان داده اند اما اگر قرار باشد به یک نکته اشاره بکنیم این است که به هیچ وجه نباید زیبایی همکاری جیدون سانچو و رحیم استرلینگ در زمین چمن را از دست بدهید. آن‌ها از دو جناح مدافعان حریف را نابود و فضا را برای گلزنی مهاجم نوک تراز اول خود یعنی هری کین مهیا می کنند.

(جمهوری چک – انگلیس؛ ۲۰ مهر – ۲۲:۱۵)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.