رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به رسوایی اوکراین‌گیت اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور فراتر از قانون نیست و به سبب اقداماتش بازخواست خواهد شد.

پلوسی: ترامپ به خاطر اقداماتش بازخواست می‌شود

به گزارش گوه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در واکنش به خودداری کاخ سفید از همکاری با نمایندگان دموکرات این مجلس در زمینه تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، اعلام کرد او به خاطر اقداماتش بازخواست می‌شود.

او گفت: دونالد ترامپ فراتر از قانون نیست و به خاطر اقداماتش بازخواست خواهد شد. اقدامات ترامپ امنیت ملی ما را تهدید و قانون اساسی ما را نقض می‌کند. ملت آمریکا این سخن ترامپ را در تماس تلفنی با رئیس جمهور اوکراین شنیده است که گفت «لطفا این مسئله را به نفع من تمام کنید».

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود: نامه کاخ سفید مبنی بر همکاری نکردن در زمینه تحقیقات از ترامپ، چیزی جز آخرین تلاش‌ها برای سرپوش گذاشتن بر خیانت رئیس جمهور به دموکراسی و اصرار بر فرا قانونی بودن او نیست. به کاخ سفید هشدار می‌دهیم که تلاش‌های مستمر برای پنهان کردن سوء استفاده رئیس جمهور از قدرت، مانع‌تراشی بر سر راه اجرای عدالت است.

هم‌اکنون تحقیقات مقدماتی مجلس نمایندگان برای استیضاح  ترامپ به دلیل درخواست او از اوکراین به منظور تحقیق در مورد جو بایدن، نامزد پیشتاز دموکرات انتخابات ۲۰۲۰، و پسرش آغاز شده است. رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا در مکالمه تلفنی جنالی روز ۲۵ ژوئیه (سوم مرداد) خود با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، از این کشور خواسته بود درباره فعالیت‌های بایدن و پسرش تحقیق کند. این مکالمه به موضوع بحث‌برانگیز در آمریکا تبدیل شده است و دموکرات‌ها در صدد بهره‌برداری هرچه بیشتر از آن هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.