سخنگوی رسمی گردان‌های حزب‌الله عراق در مصاحبه‌ای اعلام کرد مهندسان و طراحان فساد و سیستم سیاسی ورشکسته در عراق، آمریکایی‌ها هستند.

عامل اصلی تمام مشکلات در عراق آمریکایی‌ها هستند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «محمد محی» سخنگوی رسمی گردان‌های حزب‌الله عراق در گفت‌وگو با این شبکه پیرامون تحولات اخیر این کشور توضیحاتی ارائه داد.

اعلام کرد: «تظاهرکنندگان مطالباتی مشروع و قانونی از دولت داشتند و برای درگیری با نیروهای امنیتی یا تغییر نظام به خیابان نیامدند. ما قاطعانه هر گونه خشونت را که در تظاهرات صورت گرفت، محکوم می‌کنیم. مردم عراق حق برگزاری تظاهرات را دارند و این حقی قانونی است. معترضان به جایی رسیدند که دیگر نمی‌توانستند سکوت کنند و به خیابان‌ها آمدند تا به دولت، مجلس نمایندگان و قدرت‌های سیاسی بگویند مطالباتی دارند و این مطالبات باید برآورده شود. ما از حق تظاهرات حمایت می‌کنیم و در بیانیه‌ها و مواضع سیاسی خود خواستار توجه به شهروندان عراقی شده‌ایم. مردم عراق به گردان‌های حزب الله احترام می‌گذارند و با اهداف و اقداماتی که برای مبارزه با اشغالگری آمریکا و مبارزه با داعش و مبارزه با فساد انجام داده است آشنا هستند و از آن حمایت می‌کنند. ما برای میانجیگری بین تظاهرکنندگان و دولت و رساندن صدای مردم به دولت آمادگی داریم چرا که ما بخشی از ملت عراق هستیم. جریان دیگری به جز جریان تظاهرکنندگان وجود دارد که تلاش می‌کند از این اعتراضات بهره برداری کند و به مرحله خشونت و هرج و مرج و خرابکاری و مقابله با نیروهای امنیتی برساند. این طرف‌ها که مرتبط با سفارت آمریکا هستند، هدف آن‌ها سرنگونی نظام سیاسی به طور کامل است.»

محی افزود: «شکافی در نظام سیاسی عراق از سال ۲۰۰۳ که شرایط اشغالگری آمریکا به وجود آمد، وجود دارد و آمریکایی‌ها اهداف مشخص و بلندمدتی برای عراق داشته‌اند و یکی از اهداف آن‌ها این بوده است که عراق بخشی از طرح آمریکا باشد. آمریکایی‌ها می‌خواهند عراق را تضعیف کنند و کشوری ورشکسته باشد و برای همین هر کاری که لازم بود تا این کشور را نابود و ویران کند انجام دادند چه با سیستم نظام سهمیه‌بندی یا مشکلاتی که در قانون اساسی وجود دارد یا با حضور خود در آمریکا و ایجاد بحران‌های بزرگ در عراق به ویژه بحران‌های امنیتی بزرگی که امنیت و ثبات عراق را تهدید می‌کند. آمریکایی‌ها برای مرحله پس از داعش به منظور سیطره بر عراق برنامه‌ریزی کرده‌اند. همه می‌دانند که نظام سهمیه‌بندی، روند سیاسی در عراق را نابود کرده است. اساس فساد در عراق و طراحان فساد در عراق، آمریکایی‌ها و طرف‌هایی هستند که به همان سیستم آمریکا کار می‌کنند. این سیستم، القاعده و همه بحران‌های امنیتی در عراق را برای ما به وجود آورده است به علت توطئه، فساد و خیانت و نفوذ به دستگاه‌های امنیتی و دولت. این سیستم فاسد، داعش را که تهدیدی بزرگ برای عراق به شمار می‌رفت به وجود آورد. بنابراین مهندسان و طراحان فساد و این سیستم سیاسی ورشکسته در عراق، آمریکایی‌ها هستند.»

عامل اصلی تمام مشکلات در عراق آمریکایی‌ها هستند

وی اضافه کرد: «ما از چند ماه پیش هشدار دادیم که آمریکایی‌ها پس از شکست توطئه آن‌ها برای سیطره بر عراق تلاش می‌کنند. آمریکا می‌خواهد این نظام سیاسی ضعیف و ناتوان باشد و به مرحله‌ای برسد که بتواند به صورت مستقیم بر آن تسلط پیدا کند. پس از پایان نبرد با داعش، فرهنگ حشد الشعبی و مقاومت پدیدار شد که می‌توانست طرحی سیاسی را به وجود بیاورد. آمریکایی‌ها این طرح را متوقف کردند و برای مرحله پس از داعش برنامه ریزی کردند و گزارشی موسوم به گزارش کروکر منتشر شد که در آن همه طرح‌های راهبردی آمریکا برای تعامل با عراق برای مرحله پس از داعش مشخص شد. از جمله مقابله با حشدالشعبی و خارج کردن آن از معادله. سرنگونی نظام، این امکان را برای آمریکایی‌ها به وجود می‌آورد که بر آن تسلط پیدا کنند و آن را بر اساس برنامه‌ای که دارند بار دیگر به نقطه اول بازگردانند و شاید به بعثی‌ها و یا طرف‌های دیگر تحویل دهند.»

سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق در پاسخ به اینکه آیا عادل عبدالمهدی با سفر به چین و امضای توافقنامه با این کشور از خطوط قرمز (آمریکا) عبور کرده است و برای همین این بحران و تظاهرات به وجود آمده است، گفت: «مطمئنا این نظریه درست است و همانطور که گفتم جریانی که سفارت آمریکا آن را هدایت می‌کند از مدت‌ها پیش نمی‌خواسته است حشدالشعبی نقشی داشته باشد و دولت عراق روابطی با جمهوری اسلامی ایران داشته باشد و با تحریم‌های آمریکا (علیه ایران) همراهی نکند و بنابراین هر گونه مقابله با درخواست‌های آمریکا و دستورات آمریکا، پیامدهایی برای کسی که این دستورات را رد کند خواهد داشت. حضور چین در عراق نیز خشم آمریکا را برانگیخت چرا که موجب کاهش نفوذ آمریکا و وابستگی عراق به این کشور می‌شود و آمریکا را از بازار عراق خارج می‌کند. بنابراین این یکی از ابزارهای فشار بود تا پیام خود را به دولت عراق برسانند مبنی بر اینکه عراق نباید به این سمت حرکت کند. برخی کشورهای دیگر نیز بودند که عراق را در صورت تعامل اقتصادی با چین تهدید کردند.»

محمد محی در پایان گفت: «مردم باید بدانند که پایه و اساس همه بحران‌ها و توطئه‌ها و ویرانی‌ها در عراق، حضور آمریکایی‌ها است. آمریکا اگر واقعا حامی مردم عراق بود همانطور که رسانه‌های مسموم آن‌ها مدعی هستند، چرا از مردم بحرین حمایت نکردند و از ظالمان رژیم بحرین حمایت کردند. چرا از جنایتکاران سعودی علیه مردم شبه جزیره عرب حمایت می‌کنند؟ چرا از متجاوزان علیه ملت یمن حمایت می‌کنند؟ آمریکا خیر و خوبی عراق و ملت‌های منطقه را نمی‌خواهد و تنها هدف آن‌ها، منافع آمریکا و اسرائیل است.»

برخی شهرهای عراق در چند روز گذشته صحنه اعتراضات (اینجا)  افرادی بود که بنابر اسناد و شواهد از سوی برخی کشورهای غربی و عربی از جمله آمریکا و عربستان برای ایجاد هرج‌ومرج و آشوب در این کشور اجیر شده بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.