خراسان شمالی-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با اشاره به شناسایی ۴۴ فرصت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری گفت: «همچنین برای ۷ مجوز بی نام این حوزه، سرمایه گذاران اعلام آمادگی و به نام آنان صادر شده است.

۷ مجوز بی نام حوزه گردشگری خراسان شمالی سرمایه گذاران خود را پیدا کرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه در نشستی با عنوان گردشگری و توسعه که با حضور فعالان و علاقه مندان این حوزه برگزار شد، اظهار داشت: مجوزهای بی نام به منظور کاهش مدت زمان و موانع پیش روی سرمایه‌گذارای در استان صادر می شود که تا کنون هفت مجوز بی نام حوزه گردشگری، به نام سرمایه گذاران ثبت شده است.

یزدان پناه تصریح کرد: با این اقدام تلاش داریم تا بیش از پیش توجه سرمایه گذاران را جلب و امور آنان را تسهیل کنیم، چرا که رونق اقتصادی و توسعه گردشگری با جذب سرمایه گذاری در این حوزه میسر می شود و رویکرد اداره کل میراث فرهنگی استان در این زمینه حمایت همه جانبه است.

وی با اشاره به مشوق هایی که برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده عنوان کرد: حذف محدودیت پروژه ها برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی از جمله مهمترین مشوق ها بوده و نیز عزم و حمایت استاندار محترم خراسان شمالی در توجه به حل مشکلات سرمایه گذاران و کاهش زمان که از منابع مالی برای سرمایه گذاران مهمتر است.

وی گفت: خراسان شمالی به دلیل قرار گرفتن در مسیر زائران میلیونی بارگاه امام هشتم، دارا بودن جاذبه های گردشگری و طبیعت چهار فصل و نیز تنوع فرهنگ و اقوام گوناگون، شرایط ویژه و پتانسیل بالقوه ای در زمینه گردشگری دارد که به فعلیت رسیدن این پتانسیل ها مستلزم هم افزایی تمام دستگاه ها و قرار گرفتن آنها در کنار یکدیگر برای دستیابی به توسعه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با اشاره به شناسایی ۴۴ فرصت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان، گفت: این پروژه ها شامل مجتمع های تفریحی، توریستی، خدمات رفاهی، کمپ، اکو کمپ، رستوران های سنتی و... بوده و مکان جانمایی آنها نیز در محور اصلی و جاده آسیایی است.

وی ابراز امیدواری کرد: با سرمایه گذاری و بهره برداری از این پروژه ها بتوانیم در گام اول از ظرفیت مسافران عبوری استفاده و ماندگاری آنان در استان را تثبیت کنیم و در گام بعد بتوانیم خراسان شمالی را از معبر به مقصد تبدیل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.