سازمان بین‌المللی صلح برای امداد و حقوق‌بشر اعلام کرد شماری از کودکان یمنی در شهر تعز مورد تجاوز جنسی عناصر مسلح تحت حمایت ائتلاف سعودی قرار گرفته‌اند.

تجاوز جنسی مزدوران سعودی به کودکان یمنی در تعز

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سازمان بین‌المللی «صلح برای امداد و حقوق‌بشر» در گزارشی میدانی تاکید کرد ۱۲ کودک که برخی از آنان هشت ساله هستند مورد تجاوز جنسی عناصر مسلح در گروه‌های تحت حمایت ائتلاف سعودی در شهر تعز در جنوب غرب یمن قرار گرفته‌اند.

این گزارش شامل روایت خانواده‌های چهار کودک قربانی است که از سوی این سازمان مورد استناد قرار گرفته است. به گفته این خانواده‌ها کودکانشان در سلسله حوادثی که در ماه گذشته میلادی رخ داده است مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

سازمان مذکور برای پیگیری تجاوز جنسی به کودکان در شهر تعز به تهیه گزارشی میدانی پرداخته است که به موجب آن روایت‌های دردناکی از تعدادی از کودکان خردسال که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بودند، ثبت شد.

این سازمان، تجاوز جنسی به کودکان یمنی در تعز را به شدت محکوم کرد و آن را جزئی از جنایت‌های جنگی دانسته و خواستار دستگیری و مجازات متهمان شد.

سازمان «صلح برای امداد و حقوق بشر» از نهادهای بین‌المللی که مسئول این امور هستند خواست تا متهمان از جمله مسئولان مربوطه در ائتلاف سعودی را مورد پیگرد قانونی قرار دهند و آن‌ها را برای مشارکت در این جنایت‌ها به دادگاه‌های بین‌المللی تحویل دهند و از قربانیان حمایت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.