معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان رضوی گفت: اجرای طرح حمایت از حدود ۶ هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه زیر پنج سال را با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت در دستور کار داریم. قالب اجرای این طرح به این صورت است که به‌ازای هر کودک مشمول طرح، ماهانه ۱۰۰ هزار تومان به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود و روند رشد کودک هر ماه مورد نظارت قرار می‌گیرد.

۶ هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه تحت حمایت قرار گرفتند
به گزراش قدس آنلاین ، رضا شهرکی ، در خصوص حمایت کمیته امداد خراسان رضوی از کودکان نیازمند اظهار کرد: اکنون ۲۰۰ هزار خانوار که شامل حدود ۴۰۰ هزار نفر است، تحت حمایت خدمات این نهاد قرار دارند. خانواده‌های تحت حمایت با داشتن ۳۵ هزار و ۹۹۵ فرزند ۳ تا ۱۲ سال، حدود ۹ درصد از جامعه مددجویی را شامل می‌شوند.

وی افزود:  ۳۴ هزار و ۹۱۸ کودک مددجو در روستا و یک هزار و ۷۷ کودک در شهر سکونت دارند. این کودکان به دلایلی مانند فوت پدر، طلاق، بیماری پدر، زندانی‌بودن و از کارفتادگی، تحت حمایت این نهاد قرار دارند که با توجه به نیازشان از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان‌رضوی گفت: با برگزاری جشن عاطفه‌ها و جذب مشارکت‌های نیکوکاران به دانش‌آموزان نیازمند، کمک‌های مناسبی صورت گرفته تا فقر مالی زمینه‌ای برای عدم ادامه تحصیل بعضی دانش‌آموزان نشود؛ هرچند نیاز آنان کاملاً برطرف نشده، اما مشارکت خیرین در این زمینه موثر است.

شهرکی تاکید کرد: همچنین برای کودکان شناسایی شده، طرح اکرام ایتام و محسنین اجرا می‌شود تا مشکلات خانواده‌های این کودکان در بخش‌های مختلف، با مشارکت خیرین و حامیان این طرح زودتر و بهتر حل شود.

وی گفت: سعی داریم با ایجاد اشتغال و برخورداری از مسکن مناسب خانواده‌های تحت حمایت را توانمند سازیم و در صورت مشاهده استعداد خانواده به اشتغال‌زایی زمینه را برای ایجاد شغل برای سرپرست یا هریک از اعضای خانواده فراهم کنیم. همچنین این نهاد قصد دارد تا با ساخت یا مقاوم‌سازی ‌مسکن مناسب خانواده‌های تحت حمایت را خانه‌دار کند.

منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.