سخنگوی دولت گفت: در جلسه امروز هیأت دولت گزارشی از موضوع احیای دریاچه ارومیه مطرح شد و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص پیدا کرد که در اختیار کمیته مربوطه قرار خواهد گرفت.

 ۲۰۰ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافت

قدس آنلاین: علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در جلسه امروز گزارشی از موضوع احیای دریاچه ارومیه مطرح شد و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص پیدا کرد که در اختیار کمیته مربوطه قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص پسماندها و زباله‌های بیمارستانی نیز گفت: این موضوع قبلا در هیأت دولت مطرح شده بود و رئیس جمهور دستور بررسی داده بودند، امروز گزارشی پیرامون پسماندها به خصوص پسماندهای بیمارستانی و بوی بدی که در جنوب تهران وجود دارد مطرح شد و دفن پسماندها در استان‌هایی که این دفن دارد آسیب رسانی می‌کند مورد بررسی قرار گرفت.

ربیعی ادامه داد: سه استان شمالی ما طرح هایی برای نیروگاه‌هایی که زباله‌ها را به برق تبدیل می‌کنند مطرح کردند، این موضوع در دولت مطرح شد که این طرح ها سریعتر به سرانجام برسد. موضوعی که مطرح بود این است که سرمایه گذاران تمایلی برای سرمایه گذاری در احداث نیروگاه برای تبدیل پسماندها ندارند چراکه بهای برق خریداری شده توسط دولت پایین است و مقرون به صرفه نیست.

سخنگوی دولت تاکید کرد: امروز دولت این اختیار را به وزیر نیرو داد تا خرید برق به نحوی صورت بگیرد تا سرمایه گذاری مقرون به صرفه باشد.

وی با بیان اینکه موضوع پسماندهای بیمارستانی استان تهران نیز مطرح شد، خاطرنشان کرد: قرار شد شهرداری مسئولیت تهران و حومه را بر عهده داشته باشد و در کنار آن سایر دستگاه ها مثل سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نیرو، وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی پیرامون شهرداری تهران گرد خواهد آمد و در خصوص پسماندها تصمیم گیری کنند.

ربیعی تاکید کرد: برای کل کشور هم وزارت کشور مسئول شد تا در هر استان موضوع پسماندها را به خصوص در شهرهای بزرگ تصمیم گیری کند و گزارش آن را به هیأت وزیران ارائه دهد.

سخنگوی دولت بررسی لایحه مقابله با فساد و ارتقاء سلامت مالی و اداری در جلسه هیأت وزیران را دیگر دستور کار دولت برشمرد و گفت: دولت لایحه شفافیت را به مجلس ارسال کرده که از نمایندگان مجلس درخواست می کنیم این لایحه را در اولویت قرار دهند. لایحه شفافیت مربوط به کارهای زیربنایی مبارزه با فساد است. دو لایحه دیگر یعنی «لایحه مقابله با فساد و ارتقاء سلامت مالی و اداری» و «لایحه تعارض منافع» به اتفاق لایحه شفافیت، لوایح سه قلویی هستند که در کنار هم مبارزه ساختاری و هدفمند و درازمدت با فساد را تضمین می‌کند.

وی بیان داشت: ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار به تفکیک ۲۳۲ میلیارد تومان برای اعتبارات هزینه‌ای و ۱۲۸ میلیارد تومان تملک دارایی برای طرح‌های آبی استان‌های خوزستان، لرستان، کرمانشاه چهارمحال بختیاری، فارس مازندران و گلستان تصویب شد.

ربیعی ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان تملک دارایی برای زه‌کشی دشت گمیشان در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و نیرو قرار گرفت. مجری مصوبه هر دو  وزارتخانه جهاد کشاورزی و نیرو هستند.

وی ادامه داد: بحثی در مورد کاهش مصرف پلاستیک و توصیه های مربوط به آن مطرح شد.  درباره برخی از کشورهای دنیا که استفاده از نایلون های شیمیایی ممنوع کرده اند، مباحثی مطرح شد و جرائمی را برای استفاده کنندگان در نظر می گیرند.

سخنگوی دولت گفت: در این جلسه تاکید شد در این زمینه فرهنگ سازی شود و ما این موضوع را از خانه خود آغاز کنیم. سازمان محیط زیست مسئولیت پیدا کرد که این موضوع را در کمیسیون زیربنایی خود بررسی و مطرح کند.

ربیعی ادامه داد: در ادامه این جلسه لوایح مقابله با فساد و ارتقای سلامت نظام اداری و مالی مورد بررسی قرار گرفت، دولت یک لایحه شفافیت را به مجلس ارسال کرده است از نمایندگان و هیات رئیسه درخواست می کنم که آن را در اولویت بررسی قرار دهند این لایحه از کارهای زیربنایی مقابله با فساد است.

وی با اشاره به این که سه لایحه دیگر در دولت مطرح است، اظهار داشت: لوایح مقابله با فساد و ارتقای سلامت اداری و تعارض منافع لوایح سه قلویی هستند که در کنار هم در بلندمدت مبارزه ساختاری و هدفمند با فساد را تضمین می کنند. بخش هایی از این لایحه در دولت پیش رفت، تعاریف مشخص شد و بنا شد در جلسه بعدی وظایف دستگاه ها مشخص شود.تاکید رئیس جمهوری در جلسه امروز بر انتخابات پرشور و آزاد بود که همه جناح ها و گروه ها بتوانند در آن نقش آفرینی کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.