مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: بیمه سلامت خراسان رضوی بدهکاری زیادی به بخش‌های دولتی و خصوصی دارد.

بدهکاری زیاد بیمه سلامت خراسان رضوی به بخش خصوصی و دولتی

به گزارش قدس آنلاین ، سید مرتضی وجدان، صبح امروز در پنجمین نشست مجمع نمایندگان استان، با موضوع «بهداشت و درمان» که در دیوان محاسبات خراسان رضوی در مشهد، برگزار شد، اظهار کرد: در بخش بهداشت و درمان با محدودیت بودجه مواجه هستیم. با توجه به جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی و جمعیت زائری که به مشهد سفر می‌کنند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برنامه‌ریزی ویژه‌ای می‌طلبد.

وی افزود: حدود پانصد هزار نفر به صورت شناور از خدمات درمانی استفاده می‌کنند که به دلیل ضرردهی ارائه خدمات به این افراد، هیچ‌ بودجه‌ای بابت آن‌ها دریافت نمی‌شود.

وجدان از بدهی‌های زیاد بیمه سلامت به بخش‌های خصوصی و دولتی گلایه کرد و گفت: ما در بخش بهداشت و درمان دچار تناقض هستیم، از یکسو امکانات و ابزارهای بهداشتی و درمانی جدید و به‌روز وارد استان می‌شوند تا خدمات بهتری ارائه شود و از طرف دیگر با محدودیت و کمبود منابع مالی و بودجه مواجه هستیم. همچنین اتباع غیر ایرانی، که بیمه ندارند، هزینه های زیادی را به سیستم درمان استان وارد می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی بیان کرد: کسانی‌ که بیمه سلامت هستند و بیش از یکسال از تاریخ انقضاء بیمه‌ سلامت آن‌ها گذشته است، دیگر نمی‌توانند از این بیمه استفاده کنند و باید تحت پوشش بیمه ایرانیان قرار گیرند.

مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.