مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: سازمان انتقال خون با محدودیت بودجه شدید مواجه است لذا اگر با همین شرایط پیش برویم احتمال تعطیلی تعدادی از پایگاه‌های انتقال خون در استان وجود دارد.

پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی تعطیل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ، حمیدرضا اسلامی، صبح امروز در پنجمین نشست مجمع نمایندگان استان که با موضوع «بهداشت و درمان» و با حضور روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، نیشابور، تربت جام، گناباد، تربت حیدریه، مدیران حلال احمر انتقال خون، روسای بیمارستان‌های قائم و امام رضا، انجمن‌ها و بنیادهای حمایتی، روسای سازمان‌های بازرسی و دیوان محاسبات و برنامه و بودجه در دیوان محاسبات استان برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته پنج هزار کیسه انتقال خون در شرایط اضطراری به سیستان و بلوچستان ارسال کردیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی افزود: تاکنون ۲۵۷ هزار کیسه پلاسمای خون به آلمان فرستادیم، اما هیچ عایدی از این راه نصیب استان نشده است، زیرا هزینه‌ها به خزانه کشور ارسال می‌شود و چیزی به دست استان نمی‌رسد. علوم‌پزشکی نیز در تأمین هزینه‌های انتقال خون کمک‌های شایانی را ارائه داده است.

اسلامی تصریح کرد: ما در استان بیمارستان‌های زیادی از جمله بیمارستان امام رضا(ع) داریم که به دلیل حجم بالای عمل‌های جراحی بیشترین تعداد کیسه‌ خون را مصرف می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: اداره کل انتقال خون خراسان رضوی با محدودیت بودجه شدید مواجه است لذا اگر با همین شرایط پیش برویم احتمال تعطیلی تعدادی از پایگاه‌های انتقال خون در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه، حدود یک سال از مبلغ اضافه کاری کارکنان سازمان انتقال خون پرداخت نشده، گفت: به دلیل محدودیت منابع مالی و کمبود منابع انسانی، به زودی در اداره کل انتقال خون استان با بحران روبه‌رو خواهیم شد به حدی که به دلیل محدودیت مالی شدید در تهیه اقلام مصرفی خود دچار مشکل شده‌ایم، در حال حاضر حتی هزینه خرید کیک و آب‌میوه‌ای که به اهدا کنندگان می‌دادیم را هم نداریم، لذا با توجه به شرایط مجبور به تعطیلی تعدادی از پایگاه‌ها در استان خواهیم شد.

در ادامه حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نماینده مردم رباط‌ کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تقاضای سرکشی به بیمارستان شریعتی، چاهش و سه بیمارستان دیگر در شهر چناران را داریم. 
 
وی افزود: درمانگاه شبانه روزی گلبهار پزشک ندارد و اگر توانایی تأمین هزینه‌های این درمانگاه را ندارید، آن‌را به بخش خصوصی واگذار کنید.
 
نوروزی در انتها تقاضا کرد: خواستاریم تا هفته‌ای یکبار تعدادی از دانشجویان رشته پزشکی و پرستاری با تأمین هزینه از سوی ما به روستاهای اطراف طرقبه و شاندیز و چناران فرستاده شوند، لذا نیاز داریم تا افرادی  سرکشی کنند و از وضعیت سلامت این روستاها باخبر شوند.

مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.