عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از نامه جمعی از نمایندگان به رئیس‌جمهور درباره شیوه حذف یارانه نقدی پردرآمدها خبر داد.

نامه مجلسی‌ها به روحانی درباره شیوه حذف یارانه‌ها

قدس آنلاین: حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره تصمیم دولت مبنی بر حذف یارانه نقدی پردرآمدها، گفت: روش دولت برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها عادلانه نیست و باید اصلاح شود.

وی با تأکید بر اینکه دولت ابزارهای متعدد و گوناگونی برای حذف و شناسایی یارانه نقدی پردرآمدها دارد، اظهار داشت: مجلس در قالب لایحه بودجه‌های سنواتی اختیاراتی را به دولت برای شناسایی و حذف یارانه نقدی پردرآمدها اعطا کرده است، اما روشی که در حال حاضر دولت برای این کار در نظر گرفته، با روش‌های مجلس فاصله بسیاری دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین از نامه جمعی از نمایندگان مجلس به آقای روحانی، رئیس‌جمهور برای تجدیدنظر در روش حذف یارانه نقدی پردرآمدها خبر داد و تصریح کرد: این نامه به امضای بیش از ۱۶۰ تن از نمایندگان مجلس رسیده است.

حاجی‌دلیگانی تأکید کرد: نمایندگان مجلس در این نامه، ضمن ناعادلانه دانستن روش حذف یارانه نقدی پردرآمدها از سوی دولت، خواستار تجدیدنظر در این امر شده‌اند.

وی اضافه کرد: در روش فعلی که دولت برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها در پیش گرفته، حقوق بسیاری از سرپرستان خانوار نادیده گرفته شده، به طوری که شاخص‌های شناسایی پردرآمدها جامع نیست و افرادی هم که واقعا نیازمند یارانه نقدی، ولو ۴۵ هزار تومانی هستند، از گردونه دریافت یارانه۸ نقدی حذف شده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت در روش حذف یارانه نقدی پردرآمدها تجدیدنظر کرده تا عدالت در این حوزه رعایت شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.