فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی از مراجعه ۱۲ هزار نفر به‌صورت روزانه در زمان‌های پیک به اداره گذرنامه مشهد خبر داد.

مراجعه روزانه ۱۲ هزار نفر به اداره گذرنامه مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سردار محمدکاظم تقوی فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی در حاشیه بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی و حرکت خیل عظیم زائران حسینی به عراق، عنوان کرد: نیروی انتظامی بر اساس وظایفی که بر عهده دارد میزبان عزیزانی است که  از کشورهای همسایه قصد تشرف به عتبات عالیات را دارند.

وی ادامه داد: در بدو ورود پذیرای زائران افغان و شهروندان مشتاق زیارت از کشور افغانستان هستیم و بخشی از آن‌ها بعد از تشرف به عتبات به مشهد برمی‌گردند و در مراسم ۲۸ و ۲۹ صفر شرکت خواهند کرد و بخشی از زائران دهه آخر صفر مشتاقان زیارت از کشور پاکستان هستند و بیشتر تعداد زائران نیز مشتاقان ایرانی هستندکه قصد تشرف به حرم رضوی دارند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی بابیان این نکته که طرح‌های مختلفی برای اربعین حسینی در کشور در حال اجراست، گفت: فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز آمادگی لازم را ایجاد کرده و برنامه‌هایی برای حضور همکاران و بدرقه زائران را داشته‌ایم.

وی در ادامه در خصوص مباحث مختلف ترافیکی، انتظامی و صدور گذرنامه برای زائران از مراجعه ۱۲ هزار نفر به‌صورت روزانه در زمان‌های پیک به اداره گذرنامه مشهد خبر داد و اظهار کرد: مرزها پویاست و طرح‌هایی در مرزها اجرا شده و در آستانه ۲۸ صفر هم پلیس خراسان رضوی با همه استعداد در قالب طرح‌های ترافیکی، انتظامی و موضوعات اجتماعی و انضباط اجتماعی را به اجرا خواهد گذاشت و از اکنون آمادگی برای پذیرایی از زائران را داریم.

تقوی افزود: برای مردم و موکب‌هایی که قصد پذیرایی از زائران دارند توصیه‌هایی داریم و در داخل شهر هم باید تمهیداتی اندیشیده شود و برای برگشت تمهیدات اتخاذ شده است بر همین اساس استان خراسان رضوی با همه استعداد به استقبال زائران رفته و امیدواریم خادم خوبی برای همه باشیم و در کمال صحت و سلامت پذیرا باشیم و امیدواریم در یک تعامل مشترک میان مردم، مسئولان و نیروهای انتظامی کار به سرانجام برسد.

وی بابیان این نکته که کانون‌های علم همیشه موردتوجه بوده است، تصریح کرد: پلیس هم بر اساس آنچه مورد نظر است استفاده از ظرفیت‌های موجود برای پژوهش‌ها را در دستور کار خود قرار داده تا بتوان از بسترهای علمی حداکثر استفاده را انجام داد و امید می‌رود تا بتوانیم از بستر همه دانشگاه‌های استان استفاده و برای پویایی مأموریت‌های نیروی انتظامی و طرح‌های تحقیقاتی که وظیفه پلیس است، استفاده کنیم.

پیش‌بینی اعزام بیش از یک هزار نفر از کشورهای آسیایی برای حضور در اربعین حسینی

در ادامه سردار ماشاءالله جان‌نثار فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: حضور ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر از کشور افغانستان برای شرکت در مراسم و کنگره بزرگ اربعین پیش‌بینی می‌شود. طبق سنوات گذشته و بلکه بهتر از سال‌های قبل پیش‌بینی‌های لازم برای ورود اتباع خارجی و افغان با هماهنگی پلیس گذرنامه در نظر گرفته‌شده است تا سهولت، پذیرایی و پایداری امنیت در مرزها را شاهد باشیم و در این ایام اقدامات کنترلی مرزبانی تشدید می‌شود و امیدواریم این اتباع با سلامتی وارد و بعد از حضور در اربعین خارج شوند.

وی بیان کرد: احتمال می‌رود همچون سال قبل از کشورهای آسیایی هم کاروان‌هایی برای حضور در اربعین داشته باشیم و بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود بیش از یک هزار نفر از این کشورها عازم حضور در اربعین حسینی باشند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.