در آستانه اربعین حسینی ۶۰۰ نفر از زائران کشور آذربایجان برای شرکت در راهپیمایی اربعین به حرم مطهر رضوی مشرف و سپس راهی کربلای معلی شدند.

تشرف کاروان ۶۰۰ نفره از زائران کشور آذربایجان به حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، کاروان ۶۰۰ نفره از کشور آذربایجان برای زیارت حضرت رضا(ع) به بارگاه منور رضوی مشرف شدند. این زائران با حضور در رواق دارالرحمه از برنامه‌های مذهبی حرم مطهر بهره‌مند و سپس با بدرقه مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی عازم کشور عراق شدند.
جعفر حاجی‌اف، سرپرست کاروان زوار اربعین در حاشیه این مراسم اظهار کرد: مردم شیعه کشور آذربایجان هر ساله با حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی نشان داده‌اند که درس بزرگ امام حسین(ع) را به خوبی آموخته‌اند و عشق به اهل بیت(ع) در آنان هیچ گاه کم‌رنگ نخواهد شد.
وی افزود: بیشتر از ۵۰ درصد جمعیت کشور آذربایجان شیعه هستند و غالب آن‌ها چنان ارادتی به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه حضرت رضا(ع) دارند که پس از بازگشت از این سفر، ماه بعد دوباره برای زیارت مجدد ثبت‌نام می‌کنند.
حاجی‌اف افزود: در سفرهای زیادی همراه کاروان به مشهد مقدس مشرف شده‌ام و در این سفرها کرامات زیادی از حضرت رضا(ع) دیده‌ام. امام رضا(ع ولی‌نعمت ما هستند و خدا به واسطه وجود ایشان، نعمت خدمت به زائرانش را نصیب ما کرده ‌است.
وی با بیان اینکه خدمت به زائرانی که سال‌ها آرزوی زیارت و انس با امام رضا(ع) را داشتند به زندگی‌اش رنگ دیگری بخشیده است، بیان کرد: همه د‏ر هر شرایطی که زند‏گی می‌کنند،‏ به این امید به حرم امام رضا(ع) می‌آیند تا از ایشان‏ آرامش و آرزوی شفاعت طلب کنند و این زیباترین و بهترین آرزویی است که آن‌ها دارند‏.
این زائر کشور آذربایجان گفت: ۲ روز در مشهد اقامت داشتیم و بعد از آن راهی کربلای معلی می‌شویم تا مولایمان آقا اباعبدالله را زیارت کنیم با این امید‏ که مشمول عنایت ائمه اطهار(ع) قرار بگیریم.

منبع: استان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.