این روزها صحبت درباره فیلم جدید واکین فینیکس و احتمال صید اسکار توسط او برای بازی در نقش جوکر بسیار زیاد است.

جنجالی ترین فیلم سال،‌ اسکار  خواهد گرفت؟

قدس آنلاین: واکین فینیکس یکی از ستاره های خوش تکنیک هالیوود است که سالهاست در نقش های مهم و پر چالش با قدرت بازی کرده است و شاید با این نقش بتواند چهارمین نامزدی اسکار را برای خود رقم بزند.

به گزارش انتخاب، بسیاری از تماشاگران فیلم جدید تاد فیلیپس به تهیه کنندگی وارنر برادر معتقدند جوکر، امسال می تواند برنده اسکار بهترین بازیگر باشد چرا که واکین فینیکس در نقش یک بدمن شرور به حدی قدرتمند ظاهر شده که این فیلم موفق شده رکورد بیشترین فروش گیشه را در هفته افتتاح خود با ۹۳.۵ میلیون دلار بشکند.

البته از مدت ها پیش هیچ شکی نبود که "جوکر" درآمد زیادی کسب کند ، اما در خصوص جوایز اسکار همچنان تردیدهایی وجود دارد. به محض انتشار نخستین تریلر این فیلم در ماه آوریل، تعداد  زیادی از افراد به ستایش این فیلم پرداختند. این کلیپ شاید تنها دو دقیقه و ۲۴ ثانیه طول کشیده باشد ، اما نگاه اجمالی به بازی بازیگر نقش اصلی به عنوان قاتل دلقک با خنده ای سادیسمی نشان می دهد او قطعا می تواند جزو نامزدهای اسکار بازیگری باشد.

اخیرا فیلم چوکر در نمایش جهانی خود در ونیز هشت ده دقیقه تشویق ایستاده از تماشاگران دریافت کرد و البته جایزه شیر طلایی را نیز دریافت کرد. چند روز بعد نیز این فیلم در اولین حضور خود در آمریکای شمالی در جشنواره فیلم تورنتو جوایز مشابهی کسب کرد.

با این حال، جنجال های فیلم مذکور نیز کم تعداد نیست. برای مثال عده زیادی نگرانی هایی درباره محتوای این فیلم دارند. گروهی از افراد که مخالف قوانین آزادی حمل اسلحه هستند نیز با ارسال نامه ای به برادران وارنر خوهان محدودیت اکران این فیلم شده اند. خانواده های قربانی اسلحه و تیراندازی نیز اعلام کرده اند که خشونت موجود در این فیلم می تواند مروج خشونت در جامعه باشد.

چند روز پیش از انتشار این فیلم نیز اعلام شد که بینندگان این فیلم نباید از ماسک، شنل یا وسایل مشکوک داخل سینما  استفاده کنند. این موضوع نشان می دهد مقامات سینمایی ایالات متحده تهدیدهای مرتبط با خشونت فیلم را جدی گرفته اند. اما اگر باز هم به احتمال جایزه بر گردیم، متوجه می شویم که فروش بالای فیلم و محبوبیتش بین مردم بر نگرش آکادمی اسکار موثر است.

تا پیش از این تنها نامزد بازیگری ابرقهرمانی در تاریخ اسکار به هیت لجر می رسد که پس از مرگ برای نقش خود به عنوان جوکر در "شوالیه تاریکی" در سال ۲۰۰۸ برنده این جایزه شد. تقریباً همه رأی دهندگان آکادمی با ستایش از عملکرد فینیکس در جوکر صحبت می کنند. اما برخی از اعضای آکادمی نگرانند که جایزه آنان مانند مهر تاییدی بر خشونت در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.