معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با موافقت رهبر معظم انقلاب ۳۰۰ میلیون دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به تکمیل بخشی از خط ریلی مشهد به چابهار اختصاص یافت.

اختصاص ۳۰۰ میلیون دلار برای خط ریلی مشهد به چابهار

به گزارش قدس آنلاین، خیرالله خادمی  در مراسم افتتاح ۱۰ کیلومتر از قطعه دوم جاده دو بانده گناباد به مه ولات افزود: از محل این اعتبار ۶۲۰ کیلومتر از خط ریلی مشهد به چابهار حدفاصل زاهدان به چابهار اجرا و تکمیل می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به نقش مهم خط ریلی مشهد به چابهار در تکمیل کریدور شمال به جنوب و اهمیت آن در رونق اقتصادی و توسعه صادرات و کاهش محرومیت در این منطقه رهبر معظم انقلاب تاکید خاصی به سرعت بخشی در اجرای این طرح دارند و ما نیز با اختصاص این اعتبار برای تکمیل آن تا قبل از پایان دولت دوازدهم تلاش می کنیم.

وی گفت: با اتصال خط ریلی مشهد به چابهار کشورهای پاکستان و افغانستان از طریق ایران به آسیای میانه و قفقاز متصل می شوند و با اجرای آن شاهد توسعه کمی و کیفی صادرات و کاهش هزینه های حمل و نقل خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: ۵۰ کیلومتر از جاده دو بانده بیرجند به قاین طی سنوات گذشته به بهره برداری رسیده و ۵۰ کیلومتر دیگر با تخصیص اعتبار لازم در دست اجراست.

وی اظهار داشت: همچنین از مجموع یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر مسیر مشهد به چابهار تاکنون ۷۰۰ کیلومتر دو بانده شده و ۷۰۰ کیلومتر در دست مطالعه قرار دارد و بقیه در حال بررسی است.

وی گفت: با توجه به حمل و نقل سالانه ۲۰ میلیون تن بار از مجتمع سنگ آهن سنگان خواف به دیگر نقاط کشور ایجاد زیرساختهای حمل و نقل ریلی در این منطقه  از اهمیت بسیار برخوردار است و دولت دوازدهم به این مساله عنایت خاص دارد.

در این مراسم ۱۰ کیلومتر از قطعه دوم جاده دو بانده گناباد به مه ولایت به بهره برداری رسید.

مسئول هماهنگی امور عمرانی فرمانداری گناباد نیز گفت: برای اجرای این طرح ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

ابوالفضل شاکری افزود: با اجرای این طرح از مجموع ۷۵ کیلومتر جاده گناباد به مه ولات ۶۰ کیلومتر تاکنون دو بانده شده و ۱۵ کیلومتر دیگر باقی مانده است.

وی اظهار داشت: از این مقدار ۱۰ کیلومتر تا دهه فجر به بهره برداری می رسد و پنج کیلومتر نیز تا نیمه نخست سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد و با تکمیل این طرح کل مسیر گناباد به مشهد دو بانده خواهد شد که نقش مهمی در کاهش سوانح رانندگی و افزاپش ایمنی سفر مسافران و زائران حضرت امام رضا (ع) دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.