رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همواره این دانشگاه را مخالف ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخته خوابی در حاشیه شهر مشهد می‌دانند در حالی که متولی ساخت این بیمارستان وزارت بهداشت و مسکن هستند.

مخالف تأسیس بیمارستان در حاشیه شهر مشهد  نیستیم

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا دارابی اظهار کرد: مشکل ‌همه ما در یک کلمه خلاصه می‌شود و آن کلمه «پول» است.

وی با بیان اینکه امنیت و سلامت دو مسئله بسیار مهم است، افزود: اگر در انجام امورات آن‌ها چالشی ایجاد شود، مردم ابراز نارضایتی می‌کنند، خوشبختانه در زمینه امنیت، در کشور مشکلی نداریم اما در حال حاضر در زمینه سلامت، مردم ابراز نارضایتی می‌کنند.

دارابی تصریح کرد: حدود پنج میلیون نفر زیر پوشش علوم پزشکی استان خراسان رضوی قرار دارند و ما درقبال بخش خصوصی، دولتی و خیریه‌ها نیز مسئولیت داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه، بخش خصوصی به علت عدم سود دهی زیاد نتوانسته است پیشرفتی داشته باشد، ابراز کرد: حوزه بهداشت و درمان برای کسانی که می‌خواهند استانداردها را رعایت کنند حوزه سوددهی نیست اما برای متخلفین بسیار سوددهی دارد.

دارابی ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌ها، قرار بود در سال ۹۷ دانشگاه علوم پزشکی مشهد یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد، اما در این سال ما یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد داشتیم.

وی با اشاره به اینکه برای تأسیس بیمارستان ۵۴۰ تخته حاشیه شهر مشهد، بزرگترین مدافع، سازمان علوم‌پزشکی بود، افزود: ما همواره به مخالفت با ساخت این بیمارستان متهم شده‌ایم. اما تأمین هزینه‌های ساخت این بیمارستان برعهده علوم‌پزشکی نیست، بلکه مربوط به وزارت بهداشت و درمان و وزارت مسکن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت درحال اجرا است، اما اعتبار آن از اول سال تاکنون فقط هشت میلیارد تومان می‌باشد. این طرح نیاز به بازبینی دارد و ما در علوم پزشکی نیازمند دریافت بودجه بسیار بیشتری هستیم.

وی در انتها بیان کرد: من به تمام بانک‌ها نامه فرستادم اما هیچ‌کس با ما همراهی نکرد، حتی بانک ملی قبول کرد تا وامی به مبلغ هزار و پانصد میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان هزار تخته جنوب شهر مشهد بدهد، اما سرانجام بعد از گذشت دوماه از این جلسه، از همکاری با ما سر باز زد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.