گیلان- مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان صبح امروز با معرفی ۹ قصه‌گوی برتر به کارخودپایان داد.

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی شناخته‌شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، مرحله استانی بیست و دومین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی کانون گیلان در حالی به نقطه‌پایانی رسید که سالن سینمای این مجموعه‌ی فرهنگی در رشت، طی روزهای ۱۴ و ۱۵ مهرماه ۱۳۹۸ شاهد هنرنمایی بیش از ۶۰ قصه‌گوی راه‌یافته به مرحله پایانی این دوره از جشنواره بود.
برپایه این‌گزارش، هیئت‌داوران در این آیین با نگاهی به زوایای مختلف قصه‌گویی حاضران، به معرفی برگزیدگان این مرحله اقدام و منیژه واحد با قصه «گلبهار» و سمیه‌رنجبر با قصه «‌مهربان‌ترین آدم‌برفی» از کانون سیاهکل، عباس‌عسکرزاده با قصه«فریاد نی» از کانون اسالم، «فاطمه نصیربا قصه «مازو» از کانون پرورش فکری رشت و هم‌چنین امیرتنها، قصه‌گوی آزاد را با قصه‌ی«سنگ‌تراش»، به عنوان برگزیدگان بخش قصه‌گویی صحنه‌ای زنان و مردان معرفی‌کرد.
«مریم‌شفیع‌زاده»، «حمید نوایی لواسانی» و «افشین عموزاده»، هم‌چنین دربخش نوجوان، محترمه‌حجت را با قصه‌ی« نقاشان رومی و چینی» از کانون منجیل، سیده فاطمه شفیعی با قصه‌ی«آسیب بچرخ» از مرکز فرهنگی هنری کانون شاندرمن و پریا طاهری با قصه‌»گُل‌خندان» از کانون شهرستان رودسر را شایسته حضور در رقابت‌های منطقه‌ای دانستند.
گروه داوران درعین‌حال، زهرا علیزاده با قصه «جوراب‌پشمی» از کانون رشت را به عنوان تنها برگزیده بخش‌پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها معرفی‌کرد و۱۳ قصه‌گوی دیگر را از میان ۶۰ شرکت‌کننده حاضردراین دوره از رقابت‌ها، شایسته‌ی تقدیر شناخت.
هیئت داوران هم‌چنین دربیانیه پایانی خود، قصه‌گویی را هنری به درازای تاریخ زندگی بشر خواند که درآن راز و رمز زندگی و معنای پنهان آن توسط حکیم سخندان و دل‌آگاه به جان مخاطب راه‌یافته و اورا برای زندگی شایسته و بایسته انتخاب‌می‌کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.