کاپیتان ۳۱ ساله بارسلونا در مصاحبه ای مفصل در مورد تمامی مسائل پیرامون خود صحبت کرده است؛ از نیمار تا جدایی رونالدو از رئال و لیگ قهرمانان و همین‌طور افشاگری جدیدی در مورد اینکه زمانی می‌خواسته از جمع آبی و اناری پوشان جدا شود.

می‌خواستم از بارسلونا جدا شوم!

امیرمحمد سلطان پور/

کاپیتان ۳۱ ساله بارسلونا در مصاحبه ای مفصل در مورد تمامی مسائل پیرامون خود صحبت کرده است؛ از نیمار تا جدایی رونالدو از رئال و لیگ قهرمانان و همین‌طور افشاگری جدیدی در مورد اینکه زمانی می‌خواسته از جمع آبی و اناری پوشان جدا شود.

نیمار

صادقانه بگویم تصور می‌کردم اگر انتقال نیمار به بارسلونا در تابستان امسال نهایی نشود، او حتماً راهی رئال مادرید خواهد شد، زیرا احساس می‌کردم وی به دنبال جدایی از پاری سن ژرمن است. خود نیمار در این خصوص صحبت کرده و مدعی شده بود به دنبال ایجاد تغییر در زندگی ورزشی خود و ترک کردن پاریس است.

لقب خدای فوتبال

این لقب برای من نگران کننده نیست، اما من این لقب را دوست ندارم. البته می‌دانم آن‌هایی که این لقب را به من داده اند نیت بدی نداشته اند و از روی احترام این کار را کرده اند، اما اطلاق لقب "خدای فوتبال" اغراق آمیز به نظر می‌رسد. به خصوص برای فرزندان من که همه چیز را گوش داده و تکرار می‌کنند.

توپ طلا

من نمی دانم که آیا دوباره توپ طلا به من می رسد یا نه، اما در این مورد ناامید نیستم، جوایز فردی اهمیت دارند اما در اولویت اول قرار ندارند. من اگر یک سال دیگر را بدون کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا سپری کنم بیشتر ناامید خواهم شد. قهرمانی اروپا هدف همه ماست و ما قصد داریم دوباره جام را فتح کرده و آن را به خانه بازگردانیم. ما فرصت‌های زیادی را از دست دادیم و در این مدت می‌توانستیم قهرمانی‌های بیشتری داشته باشیم.

آنتوان گریزمان

انتقال و بازی کردن در بارسا کار ساده ای نیست. ممکن است شرایط از خارج به نظر راحت باشد اما برای هر بازیکنی که فلسفه بارسلونا را ‌از کودکی نمی‌داند، انتقال به این تیم از خارج بسیار دشوار است. سبک بازی گریزمان متفاوت است، اما شک نداریم که او این کار را انجام خواهد داد زیرا گریزمان، یک بازیکن بسیار با کیفیت و باهوش است و در پایان با شرایط تیم جدید خود منطبق خواهد شد. این شایعات که من علاقه ای به انتقال گریزمان نداشتم دروغ است، من هرگز مشکلی با ورود او نداشتم و پیش از این نیز خواهان حضور وی در بارسلونا بودم.

رقابت با کریستیانو رونالدو

من دوست داشتم او در رئال مادرید بماند، زیرا رقابت با او کلاسیک و ویژه بود و من معتقدم اگرچه رئال مادرید در حال حاضر بازیکنان خوبی دارد، اما جای خالی رونالدو در این تیم حس می‌شود. رئال مادرید همین حالا نیز بازیکنان زیادی دارد که به آن‌ها اجازه می‌دهد برای کسب هر عنوانی بجنگند و آن‌ها تاریخچه ای بزرگ دارند.

زمان احتمالی خداحافظی از فوتبال

من هر سال شرایط خودم را بررسی می‌کنم تا متوجه شوم در چه موقعیتی قرار دارم. ممکن است از الان بگویم تا ۳۵ یا ۳۶ سالگی، اما در آن مقطع نتوانم بازی کنم.

فکر کردن به جدایی از بارسلونا

به ذهنم خطور کرده بود که زمانی جدا شوم. نه فقط از بارسلونا، بلکه می‌خواستم اسپانیا را ترک کنم. احساس می‌کردم در موضوع مربوط به مالیات با من بدرفتاری می‌شود و دیگر نمی خواهم اینجا باشم. اما من هرگز پیشنهادی رسمی نداشتم زیرا همه از تمایل من به ادامه حضور در بارسلونا اطلاع داشتند. همه می‌دانند که من خواهان ماندن در بارسلونا هستم و هیچ مشکلی در مورد آینده و تمدید قرارداد وجود ندارد.

بهترین بازی دوران حرفه ای و بهترین گل

آن مسابقه که بیشتر از همه به خاطر می‌آورم دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان برابر رئال مادرید است که با دو گل برنده شدیم. من نمی‌دانم آیا آن بهترین بازی من بود یا خیر، اما برای من بی نظیر بود. بهترین گلم نیز آن گلی بود که با ضربه سر در رم وارد دروازه منچستریونایتد کردم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.