همدان-معاون وزیرآموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی گفت: در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی، دانش‌آموزان محروم از تحصیل، آموزش‌های لازم را به صورت آنلاین فرا می‌گیرند.

 دانش آموزان محروم از تحصیل آموزش آنلاین می گیرند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری همدان مجتبی زینی وند در شورای پشتیبانی سواد آموزی استان گفت: در پایان برنامه ششم توسعه باید ۱۵درصد از دانش‌آموزان در مدارس زیر نظر بخش خصوصی و غیر انتفاعی تحصیل کنند.
وی افزود: در حال حاضر نزدیک به ۱۰درصد از دانش‌آموزان استان همدان  در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.
معاون سیاسی، امنیتی،فرهنگی استاندار نیز در این جلسه گفت :تعامل سازنده ای بین آموزش و پرورش و دستگاه های اجرایی استان برقرار است.
مصطفی آزاد بخت افزود: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش اولویت نخست استان است چرا که آینده کشور در گرو پیشرفت دانش‌آموزان است.
وی خاطر نشان کرد: باید مناسب‌ترین زمین‌ها در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد. زمین‌های زیادی با عنوان کاربری آموزشی در سطح شهرهای استان تعیین شده است اما آموزش و پرورش توان مالی برای خرید آن‌ها را ندارد.
آزاد بخت تاکید کرد: شهرداری همدان وظیفه دارد همکاری لازم در خصوص فراهم کردن زمین‌های آموزشی را با آموزش و پرورش داشته باشد.
وی افزود: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش عین توسعه و رشد مادی و معنوی کشور است.
در ادامه آزاد بخت تصریح کرد:  ۹۵.۶درصد از جمعیت این استان باسواد هستند اما ما قانع نیستیم و با توجه به جایگاه فرهنگی و تاریخی همدان، باید در بین سه استان کشور به لحاظ کمترین میزان بیسوادی قرار گیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.