همدان-استاندار همدان گفت : موسسین مدارس غیر دولتی نباید دید تجاری به واحد های آموزشی داشته باشند .

 موسسین مدارس غیر دولتی نباید دید تجاری داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری همدان سید سعید شاهرخی در شورای آموزش و پرورش استان گفت: از زحمات سنگین و خاموش پروژه مهر در راستای آماده سازی محیط‌های آموزشی و ساماندهی نیروی انسانی تشکر میکنم.
وی  با اشاره به اینکه، از نظر سازماندهی نیروی انسانی جز بهترین استانها هستیم، افزود: در بحث توسعه مدارس غیر دولتی باید همانند سایر شاخص‌ها که در تراز اول کشور هستیم به درصد مدنظر برسیم.
شاهرخی خاطر نشان کرد: از بخش خصوصی در بحث آموزشی و گسترش توانمان کمی و کیفی حمایت می‌کنیم و باید با تساهل و تسامح راه را برای این عزیزان هموار کنیم.
 وی گفت: با توجه به تاثیر این مدارس در توسعه آموزش و فرهنگ، نگاه ویژه و حمایتی داریم.
شاهرخی تاکید کرد: موسسین مدارس غیر دولتی نباید دید تجاری به واحد های آموزشی داشته باشند .
وی گفت: رعایت قوانین و مقررات در نظام آموزشی کشور از ملزومات است و باید بر این امر نظارت جدی داشته باشیم.
شاهرخی در ادامه افزود: کارگروهی به ریاست معاونت عمرانی استاندار و با ترکیب مدیر کل آموزش و پرورش ،نوسازی و تجهیز مدارس، راه و شهرسازی و شهردار تسکیل شود تا تکلیف زمین‌هایی که کاربری آموزشی دارند و افرادی که اهلیت تاسیس مدارس را دارند مشخص شود تا در راستای توزیع عادلانه فضای آموزشی اقدام لازم را انجام دهند.
وی تصریح کرد: تمام مصوبات شورا و شهرداری مبنی برگرفتن عوارض از مدارس غیر دولتی باید حذف شود و این مدارس از پرداخت عوارض معاف می‌باشند.
استاندار در پایان گفت: در حوزه اقتصادی و در شورای بانکها به موسسین مدارس تسهیلات پرداخت شود که در نهایت نتیجه آن ارتقای سطح آموزشی و فرهنگی جامعه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.