البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: از ۳۵۰ رشته صنایع دستی در کشور ۷۲ رشته آن در استان البرز فعال است.

فعالیت ۷۲ رشته صنایع دستی در البرز/ احداث ۳ بازارچه دایمی در دستور کار

حجت الاسلام فخرالدین صابری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: گلیم بافی، سفال و سرامیک، صنایع چوبی، تولیدات چرمی و زیور آلات سنتی رایج‌ترین رشته‌های صنایع دستی در البرز است.

وی تعداد هنرجویان آموزش دیده رسمی صنایع دستی در البرز را پنج هزار و ۲۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: در البرز ۱۲ رشته آموزشی صنایع دستی داریم و بیمه شدگان این رشته ها یک هزار و ۳۲۸ نفر است.

صابری با بیان اینکه ۴ مورد از صنایع دستی البرز دارای نشان اصالت یونسکو است گفت: همچنین ۷ مورد دارای نشان ملی و۶۰ مورد دارای نشان مرغوبیت صنایع دستی است.

این مسئول از مکان یابی سه نقطه کلانشهر کرج برای ایجاد بازارچه صنایع دستی خبرداد و گفت: مجاورت پل دختر یا پل تاریخی کرج، محدوده پارک شهید چمران و پارک نبوت مناطقی است که برای این منظور در نظر گرفته شده ودر حال رایزنی با شهرداری کرج برای تخصیص زمین در این اماکن هستیم.

وی از فعالیت یک بازارچه دائمی صنایع دستی در مشکین دشت با ۳۷ غرفه فعال  خبرداد وگفت: ایجاد نمایشگاه های دایم صنایع دستی در نقاط مختلف استان یک نیاز وضرورت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.