خراسان شمالی-معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی از کاهش ۶ پله‌ای رتبه استان در آمار معتادان خبر داد و گفت: حرکت استان در راستای کاهش آسیب اعتیاد رو به بهبود است و اینک به رتبه ۱۲ کشوری رسیده ایم.

کاهش ۶ پله‌ای رتبه خراسان شمالی در آمار معتادان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، ولی الله حیاتی در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان، اظهار داشت: از سال گذشته تا کنون در حوزه مواد مخدر توفیقات خوبی داشتیم و تاکید دارم تمامی دستگاه های اجرایی باید سهم خود را در سند مبارزه با مواد مخدر استان اجرایی کنند.

حیاتی ادامه داد: برای اجتماعی کردن پدیده مبارزه با مواد مخدر باید سازمان های مردم نهاد ورود جدی داشته باشند تا با راهکارهای اجتماعی از بروز این پدیده شوم جلوگیری کنیم.

وی اشاره داشت: خراسان شمالی در ۵ آسیب اجتماعی نزاع فردی، طلاق، خودکشی، قتل و سرقت بالاتر از میانگین کشوری است که برنامه های دستگاه های اجرایی باید کاهش این آسیب ها و رسیدن به پایین تر از میانگین کشوری طی برنامه ریزی حداکثر دو ساله باشد.

وی خاطر نشان کرد: پرهیز از موازی کاری و اجرای طرح های عملیاتی و مدون باید در دستور کار دستگاه های اجرایی استان باشد.

حیاتی تاکید کرد: به رغم تمامی محدودیت های مالی اما سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید منابع اعتباری لازم مربوط به حوزه اجتماعی را پیش بینی کند چرا که این حوزه بستر ساز عدم توسعه در تمامی زمینه ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.