معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: هدف از توسعه‌ی مسیر دوچرخه سواری در شهر مشهد کمک به افزایش کیفیت هوای شهری است.

توسعه مسیرهای دوچرخه سواری، فرصتی برای بهبود کیفیت هوا

به گزارش قدس آنلاین، خلیل الله کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت: هدف از توسعه‌ی مسیرهای دوچرخه سواری کاهش استفاده شهروندان مشهدی از وسایل حمل و نقل شخصی، کمک به افزایش کیفیت هوای شهر و اجرای طرح‌های حمل و نقل عمومی است که در این زمینه تا انتهای آبان ۴۵۰۰ متر مسیر دوچرخه به معابر سبز مشهد اضافه می‌شود.
او با بیان اینکه خیابان‌هایی که مسیر دوچرخه سواری در آن‌ها توسعه می‌یابد، افزود: اجرای مسیر دوچرخه در خیابان سناباد، حدفاصل بانک خون تا چهارراه دکترا، خیابان ابن سینا حدفاصل چهارراه دکترا تا بیمارستان امام رضا (ع)، خیابان شهید چمران، حدفاصل میدان بیمارستان امام رضا (ع) تا میدان سعدی و میدان سعدی تا میدان شهدا عملیاتی می‌شود، به این ترتیب غرب شهر به مرکز شهر متصل می‌شود.
کاظمی با اشاره به اینکه شبکه مصوب مسیرهای دوچرخه در این کلانشهر ۲۵۰ کیلومتر است، افزود: تا پایان سال ۹۷ بیش از ۱۲۵ کیلومتر مسیر دوچرخه احداث شده و تا پایان سال جاری نیز ۵۸ کیلومتر به این مسیرها اضافه می‌شود تا شبکه‌ای متصل برای دوچرخه سواران مشهدی ایجاد شود.
معاون عمران، حمل و نقل وترافیک شهرداری مشهد به اجرای مسیر دوچرخه در محدوده باغ ملک آباد اشاره کرد وگفت: مسیر ویژه دوچرخه ملک آباد که یکی از استانداردترین مسیرهای دوچرخه مشهد است، به طول ۸ کیلومتر اجرا شد.
کاظمی ضمن اشاره به اولویت‌های اجرای مسیر دوچرخه در مشهد، بیان کرد: در محور شمالی- جنوبی شهر مشهد، مسیر خیابان کوهسنگی تا آرامگاه خواجه ربیع در دست مطالعه، طراحی و اجرا است، تا پایان سال نیز قسمتی از این مسیر از پارک کوهسنگی تا میدان شهدا و تقاطع شهید کاشانی- عبادی به طول ۴۷۰۰ متر عملیاتی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.