همدان – وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت : نباید داشته های خود را در حوزه علم و تحقیقات کم بگیریم.

نباید داشته های خود را در حوزه علم و تحقیقات کم بگیریم

به گزارش قدس آنلاین ،دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ظهر پنجشنبه در آیین بهره برداری ساختمان جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان افزود: خمیرمایه تصمیم گیری نخبگانی که از کشور مهاجرت کردند، دلسرد و ناامید کردن آنها توسط جریانی بد دل بود.

وی اضافه کرد: هم اینک بخشی از حوزه خارجی بنیاد ملی نخبگان پیگیر وضعیت افرادی است که از مهاجرت ابراز پشیمانی کردند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: کم ارزش کردن دستاوردهای علمی پیش جوانان و ایجاد ناامیدی و دلسردی در این قشر هدف جریان بد دل است.

دکتر غلامی بیان کرد: این جریان بد دل که رهبر فرزانه انقلاب نیز به آن فرمودند، جریانی است که می گوید این همه درس و چاپ مقاله کدام درد را دوا کرده است.

وی با بیان اینکه نباید داشته های خود را در حوزه علم و تحقیقات کم بگیریم تاکید کرد: برخی کشورهای همسایه با پول فراوان استاد از خارج می آوردند تا برای آنها سر کلاس بروند و مقاله چاپ کنند.

دکتر غلامی اظهار داشت: بسیاری از قطعات راهبردی با وجود تحریم، توسط مراکز آموزش عالی و محققان دانشگاهی تولید شده است و شرکت های سازنده آن در خارج از کشور متعجب هستند و این را باور نمی کنند.

وی یادآوری کرد: اسفند سال ۹۴ ساماندهی آموزش عالی و تکیه بر محور آمایش در تمامی دانشگاه ها به ویژه دانشگاه جامع علمی و کاربردی در شورای انقلاب فرهنگی مصوب شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی جزو دانشگاه های علمی و مهارتی است افزود: این دانشگاه دارای طرفیت های بالایی در تمامی استان ها است که بکارگیری آنها، تاثیر بسیاری در رفع نیازها و کمک به اشتعال پایدار دانش آموختگان می کند.

دکتر غلامی اضافه کرد : حرکت در چارچوب تعریف شده، موجب تاثیر گذاری این مرکز در واحدهای علمی و کاربردی شده و مصوبه مجلس را در تامین نیروی کاردان پیش می رود.

وی گفت: آموزش عالی در گذشته تا به حال خدمات خود را در راستای برنامه های و تکالیف انجام داده در حالیکه گاهی از داخل و بیرون مراکز عالی نقد می شود.

وی افزود: دانشگاه ها با شتاب در حوزه گسترش آموزش عالی حول محور دانشگاه های جوان، رشته های مختلف راه انداخته و اوایل دهه ۷۰ نیاز کشور را از نیروی متخصص تامین کردند.

دکتر غلامی افزود: ۱۹۷ مرکز رشد در کشور داریم که از تولیدات مبتنی بر علم و فناوری حمایت می کنند و ۴۳ پارک علم و فناوری حامی مراکز دانش بنیان هستند.

وی تاکید کرد: جلوگیری از گسیختگی تولید مدرک، خارج کردن مراکز از تشویق دانشجویان به داشتن مدرک صرف و هدفمند شدن دانشجویان از تحصیل در مراکز علمی دنبال می شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.